Lucrările pe lotul 2 Aghireș – Poieni al magistralei feroviare dintre Cluj-Napoca și Oradea sunt la un progres fizic de numai 6-7%. Data limită a PNRR din 2026 este chiar și mai greu de atins pe celelalte loturi.
„Estimăm că Asocierea RailWorks, formată din Arcada și Alstom, aceeași ca pe lotul 1 Cluj-Napoca-Aghireșu, are un progres fizic de 6-7% la un avans financiar de 13%, dacă nu luăm în considerare suprastructura, electrificarea și centralizarea (aflate momentan la 0%).
Contractul pe sectorul de 36,5 km în valoare de 1,53 miliarde lei fără TVA a fost semnat în 21.12.2022 și prevede 6 luni de proiectare și alte 36 de execuție a lucrărilor.
Lotul 2 Aghireș – Poieni la un progres fizic de numai 6-7%
Încadrarea în termenul PNRR actual (2026) este foarte greu de îndeplinit, chiar dacă este singurul atacat mai serios din cele patru dintre Cluj-Napoca și Oradea.
„Data limită a PNRR din 2026 este chiar și mai greu de atins pe celelalte loturi”, arată Asociația Pro Infrastructura.
Lucrările pe lotul 2 Aghireș – Poieni. Avans modest și pe lotul 1 Aghireșu
Modernizarea liniei de cale ferată Cluj-Episcopia Bihor va crește viteza de deplasare a trenurilor la 120-160 km/h, iar distanța va fi parcursă în circa două ore.
Până atunci însă, circulația feroviară pe distanța Cluj-Napoca-Oradea este închisă timp de doi ani de zile, iar pasagerii sunt transbordați cu autobuzele.
Articolul integral în Monitorul de Cluj!
Urmăriți PressHUB și pe Google News!
Sursă foto: Asociația Pro Infrastructură