Lucru românesc: Şoseaua viaductelor are nevoie de cârpeli. La doar câteva luni de la inaugurare, drumul național Botoșani – Ștefănești, supranumit acum „drumul cu viaducte”, se dovedește a fi începutul unei povești de groază pentru șoferii care trec pe acolo. În loc să fie o arteră rutieră modernă și sigură, acest drum ascunde mai multe erori și deficiențe care pun în pericol viața participanților la trafic.
Primul semn al dezastrului este observat chiar la ieșirea de pe primul viaduct, la intrarea în Stăuceni, în drum spre Ștefănești. Aici, problemele au început să apară încă din anul trecut, cu mult înainte de inaugurare. Constructorul a încercat să acopere elegant deficiențele, însă acestea devin din ce în ce mai evidente și periculoase. La prima vedere părea să fie vorba de o tasare de terasament provocată cel mai probabil de o alunecare de teren care a avut loc în profunzime. Doar că toți se feresc să recunoască acest lucru.
„În urma monitorizării acestei lucrări de artă a fost constatată o fisură la rampa de acces și s-a intervenit în variantă provizorie pentru colmatarea fisurii. Când vremea va permite constructorul va interveni pentru remediere. Lucrarea este în garanție, deci antreprenorul va remedia neconformitatea pe banii lui. Nu se impun restricții de trafic, dar monitorizām situația, iar dacă apar evoluții îngrijorătoare vom lua decizii în consecință. Pentru noi este importantă în primul rând siguranța participanților la traficul rutier”, a arătat Ovidiu Mugurel Laicu, directorul general al Direcției Regionale de Drumuri și Poduri (DRDP) Iași.
Citește și MApN, în criză de militari – recrutează peste 5000 de soldați profesioniști
Cu alte cuvinte, în opinia celor de la DRDP Iași ar fi vorba de o simplă fisură de care ar putea fi răspunzător constructorul. Constructor care ar putea suporta costurile reperațiilor, atât timp cât drumul este în garanție. Doar că, un expert în drumuri a observat că acea problemă a apărut fix la ieșirea de pe viaductul 1, acolo unde șoseaua revine pe sol. Prin urmare, el susține că este posibil ca pământul de lângă culee (n.r. – infrastructura care se execută la capătul unui pod pentru a prelua sarcinile transmise de suprastructura acestuia și a susține calea de acces pe pod) să se fi tasat. „Pare să fie vorba despre o tasare, de la alunecări de mare adâncime. Trebuia continuat încă puțin viaductul, dar este un drum lateral (nr. – drum de interes local spre câteva locuințe) și îi închidea pe oameni. Este o problemă și cu pământurile din zona Moldovei, nu se poate da vina doar pe constructori și pe proiectanți. Așa este pământul din zona Moldovei – este greu să le stabilizezi”, a spus acest expert în drumuri. Mai multe citiți în Monitorul de Botoșani.
Urmăriți PressHUB și pe Google News!