Mașinile Euro 7 stârnesc un scandal de proporții

Data:

Scandalul autovehiculelor Euro 7 a ajuns la înaltul nivel al discuțiilor: de ce acestea reprezintă o idee nereușită?

Carlos Tavares, CEO-ul Stellantis, a subliniat că măsurile mai riguroase ar împiedica investițiile în mașinile electrice, dar a salutat prevederile care limitează emisiile de particule din anvelope și frâne.

Acesta a afirmat că standardele Euro 7 propuse, care implică limite mai stricte de emisii pentru oxizii de azot și monoxidul de carbon, sunt inutile și chiar contraproductive într-o perioadă în care industria auto încearcă să producă mașini electrice cu prețuri accesibile.

Producătorii de automobile spun că iulie 2025 nu le oferă suficient timp pentru a dezvolta și omologa sisteme de propulsie conforme noilor standarde, care sunt de așteptat să fie implementate.

Miercuri, înainte de apelul Stellantis privind veniturile în 2022, Tavares a declarat la o masă rotundă de presă că „utilizarea motoarelor cu ardere internă nu este rentabilă, nu aduce beneficii clienților și nu aduce beneficii mediului”. El a adăugat: „Partea de emisii a acestor motoare pur și simplu nu are sens”.

Tavares a taxat Euro 7 ca fiind o risipă de resurse, explicând că prezintă obligația producătorilor auto de a investi în convertoare catalitice și filtre de particule, plus sisteme de control electronic, pentru a reduce emisiile la modelele bazate pe combustibili fosili pe care UE își propune să le interzică până în 2035.

Acesta a menționat că Stellantis dorește să limiteze cât mai mult numărul aplicațiilor Euro 7, încercând să accelereze procesul de electrificare cât mai rapid.

În ceea ce privește Euro 7, Tavares a avut cuvinte de laudă pentru propunerile referitoare la particulele din placuțele de frână și anvelopele.

Potrivit autorităților de reglementare, limitarea emisiilor de oxizi de azot ar putea salva mii de vieți în viitor; Până în 2035, conform UE, reglementările Euro 7 vor reduce cantitatea de NOx emisă de autoturisme și furgonete cu 35%, respectiv 56% în cazul autobuzelor și camioanelor. Particulele de frană vor fi diminuate cu 27%.

Toate mașinile noi și second hand. O singură căutare.

Urmăriți PressHUB și pe Google News!

spot_imgspot_img

Distribuie articolul

spot_img

Știri de astăzi

Mai multe articole similare
Related

Noi achiziții pentru creșterea securității României | Monitorul de Cluj

Noi achiziții pentru creșterea securității României, în contextul creșterii...

Migrația românilor, între speranță și dezamăgire | PUTEREA A CINCEA

Migrația românilor, între speranță și dezamăgire. Acesta este fenomenul...