Metrorex a ascuns un incident grav, care s-a petrecut în urmă cu aproximativ două luni. Un alt tren CAF de pe Magistrala 2 nu a răspuns la comenzi și doar măiestria mecanicului a făcut posibilă evitarea unui accident similar cu cel produs în Depoul Berceni în ianuarie 2019, potrivit Clubferoviar.ro.
Metrorex a ținut la secret incidentul și nu a informat AGIFER. Mai grav este că de această dată garnitura avea și călători la bord.
Oficialii Metrorex au recunoscut producerea incidentului abia după ce au fost chestionați de Club Feroviar în acest sens, dar au încercat să bagatelizeze gravitatea lui.
La data de 20 octombrie 2023, trenul 16 format din REM 1314-2314 nu a răspuns la comenzi atunci când mecanicul i-a dat comandă de plecare din stația Dimitrie Leonida (fostă IMGB) de pe Magistrala 2.
Citește și: Comisia Europeană dată în judecată de o asociație a procurorilor, pentru că a ridicat MCV în cazul României
Ba mai mult, trenul a dat dovadă de ”personalitate proprie” și a luat-o înapoi. Doar prezența de spirit a mecanicului V.F. a făcut posibilă evitarea unui accident grav și trenul a fost readus în stația Dimitrie Leonida, unde călătorii au fost debarcați.
Citește și: Câmp fotovoltaic pe bloc, o treime de hectar în mijlocul orașului. Căldură și aer condiționat gratis
Raportul de eveniment a fost modificat, iar AGIFER a fost ”sărită”
Club Feroviar a vorbit cu mecanicul implicat, care a confirmat producerea incidentului, însă a refuzat să ofere orice alte detalii despre acesta, recomandându-ne să contactăm conducerea Metrorex.
Potrivit surselor noastre din cadrul societății, mecanicul a întocmit un raport de eveniment, în care a povestit cu lux de amănunte ce s-a întâmplat, mai exact că trenul a acționat invers comenzii date de el.
Documentul a fost însă ulterior modificat, în urma presiunilor exercitate de personalul ingineresc de la Metrorex, care nu a vrut să se „lege la cap” cu un incident grav.
Continuarea în Clubferoviar.ro
Urmăriți PressHUB și pe Google News!
(Sursa foto: Clubferoviar.ro)