Ministerul Finanțelor a publicat luni proiectul Ordonanţei de Urgențe privind unele măsuri fiscal-bugetare, prin care Guvernul intenționează să facă economii de 5,3 miliarde lei, în condițiile în care gaura bugetară anunțată oficial este de 20 miliarde lei.
Printre măsurile din proiectul de OUG se află tăieri de la bunuri și servicii, interzicerea achizițiilor de mașini, înghețarea angajărilor la stat, limitarea membrilor CA la maxim 2 companii.
Principalele prevederi ale Ordonanței
• Conducătorii autorităților și instituțiilor publice, indiferent de modul de finanțare și subordonare, au obligația de a dispune măsurile necesare în vederea reducerii cu 10% a cheltuielilor aprobate pe anul 2023 la titlul ”Bunuri și servicii”, exclusiv sumele nerepartizate în conformitate cu prevederile art. 21 alin. (5) din Legea nr. 500/2002, cu modificările și completările ulterioare.
• În anul 2023, începând cu data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență, autorităților și instituțiilor publice, indiferent de modul de finanțare și subordonare, inclusiv activităților finanțate integral din venituri proprii înființate pe lângă acestea, li se interzice achiziționarea, preluarea în leasing sau închirierea de:
a) autoturisme
b) mobilier și aparatură birotică
Asigurarea necesităților de bunuri se va putea face numai prin redistribuiri din cadrul aceleiași instituții sau de la alte instituții publice.
• În anul 2023, începând cu data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență, se suspendă ocuparea prin concurs sau examen a posturilor vacante sau temporar vacante, cu excepţia posturilor unice din:
a) instituţiile şi autorităţile publice, astfel cum sunt definite la art. 2 alin. (1) pct. 30 din Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările şi completările ulterioare;
b) instituţiile publice locale, astfel cum sunt definite la art. 2 alin. (1) pct. 39 din Legea nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificările şi completările ulterioare.
În sensul prezentei ordonanţe de urgenţă, prin post unic se înţelege:
a) acel post ale cărui atribuţii, prin conţinutul şi natura lor, sau responsabilităţii stabilite nu se regăsesc într-o altă structură organizatorică;
b) un post dintre cele aflate în structura în care există numai posturi vacante.
• În anul 2023, personalul din cadrul autorităților și instituțiilor publice, indiferent de modul de subordonare și de finanțare, pot deține calitatea de membru al consiliului de administrație și/ sau de membru al consiliului de supraveghere la maxim două întreprinderi publice sau în organele de conducere ale altor entități deținute de stat sau de unitățile administrativ-teritoriale al cărui sediu se află pe teritoriul României.
Citește AICI proiectul integral al OUG publicat de ministerul Finanțelor.
Citește AICI Nota de fundamentare a proiectului
Urmăriți PressHUB și pe Google News!
(FOTO: Inquam Photos / Octav Ganea)