Rezultatele slabe la Evaluarea Națională a fost una dintre temele de discuție în timpul vizitei la Cluj a ministrului Educației, Ligia Deca.
Peste 39.000 de elevi au luat medii sub 5 la examenul de la finalul clasei a VIII-a. Pandemia, învățământul în regim online, dar și diferențele socio-economice de la nivel national se numără printre cauzele rezultatelor slabe de la Evaluarea Națională, spune ministrul Educației, Ligia Deca.
Potrivit rezultatelor oficiale de la Evaluarea Națională, 39.195 de elevi au luat medii sub 5 la examenul de la finalul clasei a VIII-a, cel mai mare număr de medii sub 5 din ultimul deceniu.
Citește și: Șeful ANAF Giurgiu, „agățat” de DNA în dosarul firmelor cu datorii și radiate contra unor șpăgi STENOGRAME
Ministrul Educației: „Noi știm de această problemă”
În cadrul vizitei făcute la Cluj, unde a semnat o serie de contracte pentru investiții în infrastructura educațională universitară, dar și din mediul preuniversitar, cu fonduri din PNRR, Ligia Deca a fost întrebată în privința rezultatelor slabe obținute de elevi la Evaluarea Națională 2024.
Astfel, potrivit Ligiei Deca, învățământul în regim online din perioada pandemiei, dar și clivajele socio-economice, reprezintă principalele cause pentru rezultatele slabe ale elevilor.
Iar printre măsurile adoptate de minister pentru combaterea abandonului școlar și creșterea eficienței în educație se numără programele naționale „O masa caldă” sau creșterea numărului și a cuantumului burselor școlare.
„Așa cum știm, generația care a susținut Evaluarea Națională în acest an, a intrat în clasa a V-a în anul școlar 2020-2021, an afectat de pandemie, an care a însemnat întreruperea școlii în format fizic, clasic, și trecerea în online”, a explicat ministrul Educației Ligia Deca, la Cluj.
Continuarea, în Monitorulcj.ro
Citește și: Ladislau Roth, dirijor israelian, supraviețuitor al Holocaustului, a împlinit 104 ani: „Ceea ce am trăit sunt lucruri care nu ar fi voie să fie uitate nicicând”
Urmăriți PressHUB și pe Google News!
(Sursa foto: Ministerul Educației)