Pe la finalul lunii iulie, ministrul Mediului, Barna Tanczos (UDMR) a reuşit să stârnească asupra sa iritarea multor automobilişti români, urmare a unor declaraţii ale dumnealui prin care anunţa iminenţa introducerii unei noi taxe auto, după modelul fostelor taxe de primă înmatriculare, de mediu, de poluare etc.
Dl Tanczos argumenta necesitatea introducerii acestei noi taxe auto prin faptul că „nu putem accepta să devenim cimitirul de maşini al Europei” şi, mai ales, prin necesitatea de a respecta, chipurile, nişte cerinţe ale organismelor europene.
„Comisia Europeană forțează țara noastră să ia măsuri pentru reducerea vârstei parcului auto”, declara, senin, ministrul Tanczos.
Noi, însă, cum avem obiceiul de a nu-i crede pe politicienii români pe cuvânt (y compris cei de la UDMR) nici chiar atunci când dau bună dimineaţa, am adresat o întrebare în acest sens Anei Wartberger, ofiţer de presă în probleme privind Transporturile şi Siguranţa Alimentară, al Comisiei Europene de la Bruxelles.
Concret, am întrebat-o pe dna Wartberger dacă într-adevăr Comisia Europeană a cerut României să iniţieze demersuri pentru scoaterea de pe şosele a automobilelor mai vechi de 15 ani. Răspunsul oficialului european a fost clar, fără echivoc.
Articolul integral în Argeșul Online