Ministrul Transporturilor, despre lotul 4 al autostrăzii Sibiu-Pitești, de care se vor ocupa austriecii de la Porr: “Este o secțiune dificilă”

Constructorul desemnat săptămâna aceasta pentru lotul 4 al Autostrăzii Sibiu-Pitești (care începe la Curtea de Argeș și se termină la Tigveni) este firma austriacă Porr, aceeași care execută lotul 1 Sibiu-Boița, unde lucrările avansează bine, cu șanse reale să fie finalizate la sfârșitul anului 2022 sau începutul anului 2023. Contractul pentru lotul 4, în valoare de 2 miliarde de lei, ar putea fi semnat chiar luna aceasta.

 “Avansăm pe A1 Sibiu-Pitești! A fost anunțat câștigătorul pentru proiectarea și execuția lucrărilor pe lotul 4 (Curtea de Argeș – Tigveni). Este o secțiune dificilă cu o lungime de aproximativ 10 km, dintre care un tunel de 1,3 km, un nod rutier la Tigveni, 9 poduri și 3 pasaje (….). Îmi doresc să avem utilaje în teren cât de curând pe lotul 4 și să nu mai existe contestații pentru această licitație, și așa întârziată din această cauză. Iată și situația pe restul secțiunilor: Lot 2 – ofertele în cadrul licitației au fost depuse, iar la CNAIR se lucrează la evaluarea acestora. Această secțiune este cea mai dificilă a acestei autostrăzi, în Valea Oltului – are 31 de km și cuprinde 7 tuneluri + 27 de viaducte; Lot 3 – tot o secțiune în relief dificil, și acest lot este în licitație, iar zilele acestea se va anunța lista scurtă a ofertelor rămase în cursă. Pe lotul 5 Curtea de Argeș-Pitești, este în curs de finalizare proiectarea și urmează să emitem autorizație de construire în curând”, a anunțat, vineri, Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă.

De asemenea, Asociația Pro Infrastructură (API), cea mai importantă organizație nonprofit din România care monitorizează proiectele majore de infrastructură de transport (infrastructură rutieră, feroviară, metrou și aviație), arată de ce lotul Curtea de Argeș – Tigveni este unul costisitor.

“Dacă nu vor fi contestații, contractul de 2 miliarde lei poate fi semnat în luna martie. Costul ridicat se datorează tunelului de 1,3 km ce realizează trecerea de pe Valea râului Topolog pe Valea Argeșului. Nodul rutier Tigveni din capăt e inclus de asemenea în acest lot, astfel că traficul poate fi descărcat in DN73C”, arată API.

„Lotul 3, cel mai lung, scump și dificil din toată autostrada”

Pentru Lotul 5 Curtea de Argeș – Pitești, de construirea căruia se ocupă firma italiană Astaldi, contractul a fost semnat în martie 2020. Potrivit API, ordinul de începere a lucrărilor a fost dat în urma cu 7 luni și conține perioada de proiectare de 12 luni.

“Ne așteptăm ca în această primavară să vedem utilajele constructorului în teren (…). Adevărata utilitate a trecerii montane va veni doar odată cu construirea lotului 3, cel mai lung, scump și dificil din toată autostrada A1. El realizează trecerea între Valea Oltului și Valea Topolog, și are 37km. Licitatța cu pre-calificare se află în desfașurare. În 27 noiembrie 2020 au fost depuse 15 candidaturi, și asteptăm Compania să selecteze primele 6 companii cu care să continue licitația. Valoarea estimată pentru acest lot e 5 miliarde de lei.

Trecem în revistă și lotul 2, între Boița și Cornetu, cel mai intarziat lot al autostrăzii Sibiu-Pitești. Procedura de licitație cu precalificare a fost lansată abia in luna decembrie 2020. Autostrada are 31 km de-a lungul defileului Oltului, cu un cost estimat de 4,6 miliarde lei”.

Pentru final am lăsat lotul 1, între Sibiu si Boița. Aceeași firmă Porr se ocupă de construirea acestuia, având un progres fizic de 31%. Estimăm că la finalul anului 2022 sau începutul anului 2023 poate fi dat in trafic”, mai precizează API.

Autostrada Sibiu-Piteşti va avea o lungime de peste 122 km (împărţită în 5 loturi) și va lega Centrul şi Vestul României de reţeaua europeană de autostrăzi, ca o componentă a Coridorului 4 Pan-European.

Roxana Stancu
Roxana Stancu (REPER MEDIA Argeş) are 20 de ani de experiență în jurnalism. A debutat în anul 2000, în TV, iar de atunci a profesat atât în presa audiovizuală, cât și în cea scrisă (locală și națională).

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Alte articole din aceeași categorie

Advertismentspot_img

Cele mai recente articole

Slujbă de Înviere, pe scenă, în Piața Sfatului din Brașov

Pentru a evita aglomerația, lăcașele de cult vor amenaja din timp, în afara clădirilor, mai multe puncte de distribuire a "paștilor" în pachete/punguțe de unică folosință, închise.

O victorie aliată cât o zdrobitoare înfrângere comună

Se bucură mulți de ”victoria” alianței PNL și USR PLUS, care s-au înțeles să continue coaliția. Ar fi fost decizia rațională, cred nu puțini....

POIM: Alte 10 contracte, în valoare de 146 milioane lei, pentru spitale și centre sociale

Institutul Național de Neurologie și Boli Neurovasculare din București este beneficiarul celui mai mare contract semnat în aceste zile.