În loc să consolideze și să modernizeze podul din beton armat situat în Galați, Calea Smîrdan (DJ251), în zona intersecției cu strada Filești, autoritățile au aflat că e mai avantajos din punct de vedere tehnico-economic să construiască unul nou. Soluția a venit chiar din partea Asocierii Servland SRL – Alma Consulting SRL, care, în vara trecută, în urma licitației publice, a câștigat contractul pentru consolidarea și modernizarea podului.
Un proiect de hotărâre prin care se modifică indicatorii tehnico-economici ai obiectivului „Consolidare și modernizare pod din beton armat situat în Galați – Calea Smîrdan (DJ251) în zona intersecției cu strada Filești”, votați în iunie 2019, va fi supus aprobării aleșilor locali la ședința ordinară de joi. Modificarea survine după ce, în august 2020, Primăria municipiului Galați a atribuit contractul pentru proiectarea și execuția acestei lucrări Asocierii Servland SRL – Alma Consulting SRL. La acel moment, municipalitatea preciza că valoarea contractului este de 1.556.000 lei fără TVA, durata fiind de 150 de zile, din care 30 de zile sunt pentru proiectare și 120 de zile pentru execuție.
Ce s-a schimbat într-un an
„Podul propus pentru consolidare și modernizare a suferit o serie de procese de degradare ce se dezvoltă în timp. Principalele defecte și degradări sunt localizate la structura de rezistență a suprastructurii și infrastructurii podului (nu se îndeplinește cerința fundamentală de rezistență mecanică și stabilitate). Se impune stoparea acestora prin lucrări de consolidare și modernizare, ce pot garanta menținerea în exploatare pe toată durata de serviciu stabilită prin normative”, se arată în proiectul de hotărâre ajuns pe mesele consilierilor locali.
Concluziile și recomandările expertizei tehnice întocmite în noiembrie 2017 prevedeau: consolidarea infrastructurii și suprastructurii, refacerea rampelor, racordarea cu terasamentele, amenajarea albiei Cătușa în amonte și aval de pod.
Numai că, „pe parcursul întocmirii proiectului tehnic de execuție, proiectantul a constatat o serie de neconcordanțe între proiectul faza documentație de avizare a lucrărilor de intervenție și situația existentă în teren, ca urmare a dezvelirii terasamentului la culeea de pe malul drept. În acest sens, proiectantul a analizat soluțiile propuse, considerând că soluția de realizare a unui pod nou este mai avantajoasă tehnico-economic față de consolidare”, se precizează în proiectul de hotărâre.
Citește articolul integral în Viața Libera