În 2022, Mitsubishi a anunțat că va comercializa versiuni rebadge-uite ale modelelor Renault Captur și Clio în Europa. Primul a debutat ca „noul” ASX în septembrie, iar acum este însoțit de echivalentul său supermini, Mitsubishi Colt 2024.
La fel ca micul crossover, care este asamblat de Renault la fabrica sa din Valladolid, Spania, supermini-ul va fi produs de compania cu logo-ul diamant în Bursa, Turcia.
Mitsubishi Colt 2024 se bazează pe Clio-ul recent reîmprospătat și este un exemplu evident de inginerie de badge. Există unele modificări minore la grilă, bara de protecție și faruri, dar în esență este aceeași mașină. Nu numai atât, dar și interiorul este practic identic, cu excepția logo-ului diferit de pe volan și îndepărtarea steagului francez de pe partea pasagerului a bordului.
La fel cum ASX 2023 a moștenit trenurile de rulare de la Captur, hatchback-ul subcompact primește componentele sale mecanice de la Clio, care sunt împărtășite și cu Dacia Sandero. Versiunea de bază vine cu un motor pe benzină aspirat natural de 1,0 litri, cu trei cilindri, care produce 66 de cai putere (49 kilowați) și 95 Newton-metri de cuplu. Dacă optați pentru motorul turbo de 1,0 litri, puterea crește la 90 de cai putere (67 kW) și 160 Nm (118 lb-ft).
Citește și: Test drive BMW X4: Un „Sports Activity Coupe” cu stil și performanță
În vârful gamei se află modelul hibrid aspirat natural de 1,6 litri, cu o putere combinată de 141 cp (105 kW). Motorul cu combustie internă are un cuplu de 148 Nm (109 lb-ft), în timp ce motorul electric oferă 205 Nm (151 lb-ft).
Pe lângă faptul că este cel mai economic dintre cele trei, este și cel mai rapid, atingând 100 km/h în 9,3 secunde.
Mitsubishi menționează că modelul turbo va atinge viteza de referință în 12,2 secunde, în timp ce versiunea de bază va necesita 17,1 secunde. Viteza maximă este de numai 160 km/h pentru varianta de intrare, în timp ce turbo și hibridul pot atinge 180 km/h.
Modelul hibrid și versiunile echipate cu frâna de parcare electronică au discuri de frână pe spate, dar celelalte modele au frâne cu tambur. Dacă alegeți modelul de bază, veți avea o cutie de viteze manuală cu cinci trepte, înlocuită cu o unitate cu șase trepte pentru versiunea turbo.
Modelul hibrid beneficiază de o transmisie automată, un pachet de baterii de 1,2 kWh și de recuperarea energiei de frânare. Dimensiunea roților variază de la jante de oțel de 15 inci la aliaje de 17 inci.
Interiorul extrem de familiar poate fi echipat cu un ecran tactil de 7 inci sau cu un afișaj de 9,3 inci dacă alegeți să upgradați la sistemul de infotainment mai mare. Există două porturi USB, o stație de încărcare wireless și un sistem audio Bose cu nouă difuzoare și un subwoofer.
Șoferul are la dispoziție un afișaj pentru instrumente de 7 inci sau un ecran mai mare de 10 inci, contra unui cost suplimentar. Rivalul Mitsubishi pentru Skoda Fabia poate fi echipat cu o mulțime de dotări, cum ar fi un volan încălzit, faruri bi-LED, camere de 360 de grade, oglinzi încălzite și practic toate elementele de siguranță pe care le puteți comanda pentru Clio.
Citește și: Test drive Peugeot 2008 GT. Un SUV atrăgător și performant
Renault va începe producția Mitsubishi Colt 2024 în septembrie, iar lansarea pe piață este programată pentru această toamnă.
Noul Mitsubishi Colt 2024 promite să ofere o alternativă atractivă în segmentul supermini, bazându-se pe platforma și motorizările Renault Clio. Cu un exterior revizuit și o gamă de motorizări eficiente, inclusiv un model hibrid, Colt 2024 se pregătește să concureze cu succes într-un segment foarte competitiv.
Abia așteptăm să vedem cum va fi primit acest model pe piață și cum se va comporta în comparație cu rivalii săi.
Toate mașinile noi și second hand. O singură căutare.
Urmăriți PressHUB și pe Google News!