Modernizarea DN 73 Câmpulung-Braşov a început cu frâna de mână trasă. Pe lotul Câmpulung-Fundata (38 km) al DN 73 Câmpulung-Braşov, austriecii de la Strabag au contestat rezultatul licitaţiei privind modernizarea drumului.
CNAIR, prin Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Braşov, desemnase câştigător o asociere condusă de o firmă din Bulgaria, Groma Hold Ltd. Strabag a invocat faptul că firma bulgară nu are experienţă în construcţia de drumuri, ci doar în reparaţii. Pe celălalt lot al DN 73, Fundata-Braşov (36 km) a fost desemnată câştigătoare compania românească Viarom SRL. Momentan, se află în derulare procedura de licitare a serviciilor de supervizare a lucrărilor, pentru ambele loturi. Cele două contracte au o valoare cuprinsă între 6,6 și 7,8 milioane lei. Durata de supervizare este de 82 de luni, reprezentând 18 luni execuție şi 5 ani garanție. Alte 4 luni reprezintă perioada post-garanție. Ofertele pot fi depuse până la data de 15 martie.
Citește și Cum a scăpat de închisoare afaceristul Marin Anton, acuzat că a luat o șpagă de 5,3 milioane de euro
Modernizarea şoselei Câmpulung-Braşov, o epopee fără sfârşit
Lucrările de modernizare ale DN 73 au început acum vreo 11 ani. Contractant fusese asocierea condusă de grupul spaniol AZVI. Numai că, după 7 ani în care au lălăit-o în stil latin, spaniolii nu făcuseră nici jumătate din cât ar fi trebuit. Le-a fost reziliat contractul în 2019, dar tot ei cer de la CNAIR, în Justiţie, despăgubiri. Deloc mici: 100 de milioane de lei. Din 2019 până acum, şoseaua a fost lăsată de izbelişte.
În campania electorală din 2012, PSD Argeş promisese, între altele, „finalizarea DN 73 Piteşti-Braşov”. Bineînţeles că nu s-a finalizat nimic, nici azi, după 12 ani. S-a finalizat doar podul de la Podu Dâmboviţei, graţie banilor europeni, titrează Argeșul Online.
Urmăriți PressHUB și pe Google News!