Modernizarea Gării de Nord, dată unui constructor cu doar 35 de angajați

Data:

spot_img

Modernizarea Gării de Nord, un contract în valoare de 420 milioane de lei, a fost semnată cu un constructor din Baia Mare cu numai 35 de angajați.

Grindeanu trimisese Corpul de Control, care nu a prezentat niciun fel de concluzii.

CFR Infrastructură, companie din subordinea Ministerului Transporturilor, a acordat contractul în valoare de 420 de milioane de lei pentru reabilitarea și modernizarea Gării de Nord unei asocieri, al cărei lider, o companie din Baia Mare, are doar 35 de angajați, iar proiectantul are un singur angajat (detalii aici).

După ce Economedia a publicat aceste informații, Ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu a trimis Corpul de Control la Regionala București a CFR Infrastructură, însă până în prezent nu există nicio concluzie publică a acestui control.

Citește și Primărie obligată să mute conductele de apă: le-a băgat prin curtea unui localnic fără să-l întrebe

Modernizarea Gării de Nord, contestată

Astfel, contractul pentru reabilitarea și modernizarea Gării de Nord București, cea mai mare gară din România, a fost atribuit către asocierea formată din constructorul GDO MOV IMPEX și proiectantul Omega Cert Sistem SR. Contractul a fost deja semnat, conform informațiilor Economedia.

Consorțiul câștigător acum este același care fusese initial desemnat câștigător al licitației, cu aceeași sumă – 420 milioane lei. Celelalte oferte veniseră de la CMA Construct și Erbașu.

Firmele perdante au contestat decizia CFR de acordare a contractului către băimărenii GDO MOV, despre care Economedia a scris că a raportat în 2022 doar 35 de angajați, iar proiectantul un singur angajat, iar după aceste informații Ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu a trimis Corpul de Control la Regionala București a CFR Infrastructură.

Modernizarea Gării de Nord, în instanță

Contestația CMA și Erbașu a fost admisă de CNSC, dar GDO MOV s-a dus în instanță, la Curtea de Apel, care i-a dat dreptate.

Prin urmare, decizia inițială de acordare a contractului de 420 de milioane lei către băimăreni a rămas în picioare. Valoarea contractului este de 420 de milioane lei, iar toate lucrările ar trebui să fie finalizate în patru ani și jumătate, din care proiectarea (care revine Omega Cert) durează nouă luni iar lucrările efective, 46 de luni.

Proiectul este finanțat, în mare parte, din fonduri europene, Programul Operațional Transport 2021 – 2027.

Mai multe citiți în Economedia.

Urmăriți PressHUB și pe Google News!

spot_imgspot_img
Economedia.ro
Economedia.ro
Economedia este site de știri și analize economice.
1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Distribuie articolul

spot_img

Știri de astăzi

Mai multe articole similare
Related

Fostul ministru Raluca Prună despre presiunile făcute de Iohannis pentru numirea Procurorului General

Fost ministru al Justiției în guvernul tehnocrat Cioloș, Raluca...

Procuror suspendat din funcție de CSM

Secția pentru procurori în materie disciplinară a Consiliului Superior...

Primele dispozitive acustice pentru nevăzători, instalate de CTP Iași în stațiile de tramvai și autobuz

Primele dispozitive acustice pentru persoanele cu deficiențe de vedere...

Marcel Ciolacu spune despre Geoană că nu poate fi considerat un candidat de dreapta

Marcel Ciolacu a criticat propunerea ca Mircea Geoană să...