Cheltuielile pentru susţinerea salariilor angajaţilor din administraţia locală cresc anul acesta cu 20%. Cele şase instituţii de sub autoritatea Consiliului Local (CL) Iași au estimat costuri de aproape 300 milioane lei pentru susţinerea a circa 3.500 de angajaţi. În medie, pentru fiecare angajat, cheltuielile sunt de peste 7.000 lei/lună (circa 1.500 euro).
Suma cuprinde toate costurile aferente venitului, salariul net fiind în jur de 4.000 de lei. În schimb, discrepanţele în rândul salariaţilor sunt mari: directorii ajung să câştige de trei-patru ori mai mult, în timp ce unii angajaţi sunt plătiţi cu minimul pe economie. Totuşi, faţă de 2022, toţi angajaţii din administraţie au înregistrat creşteri la venitul lunar. Pentru directori, miza financiară este în această perioadă, în aşteptarea bonusului anual: îşi vor dubla sau nu venitul?
Citește și: Festival de filme italiene, în trei orașe din țară
Jumătate dintre venituri sunt salariile: ce venit vor încasa directorii?
Cele şase instituţii (Servicii Publice, Termo Service, Ecopiaţa, CTP, Citadin şi Salubris) vor avea un buget cumulat de peste 555 milioane lei, iar mai bine de jumătate reprezintă cheltuieli de personal. Cu excepţia Citadin, în cazul celorlalte instituţii va fi organizată selecţia unor noi directori (actualele mandate se vor încheia treptat în perioada martie – iulie), dar, teoretic, nu ar trebui să apară surprize.
Continuarea, în Ziarul de Iași!
Urmăriți PressHUB și pe Google News!
Foto: Facebook Primăria Municipiului Iași