Nervi în vamă. control de 7 minute, după şefi, aşteptare de 2 ore în realitate

Data:

spot_img

Nervi în vamă. Punctele de Trecere a Frontierei sunt acele locuri unde de obicei statul îi arată cetăţeanului cât de puţină încredere are în el. Practic, oricine trece graniţa terestră este suspect. Senzaţia este cu atât mai pronunţată pe drumurile care traversează graniţa de est, cu cât punctele vamale de acolo – porţi de intrare în Uniunea Europeană – arată mai degrabă ca haltele prin care azi mai trec două-trei trenuri decât ca instituţii unde cetăţeanul să se simtă confortabil în relaţia cu autorităţile.

În comparaţie, în cealaltă parte a ţării, tot la o graniţă cu un stat din afara UE, Serbia, verificările se fac mult mai repede, iar cozile aproape că nu există.

Uneori, trecerea se face în nici cinci minute, alteori coada pare înţepenită. Coloanele de tiruri, nelipsite la Sculeni şi Albiţa-Leuşeni, se întind pe distanţe de kilometri pe partea moldovenească, ieşind cu mult din spaţiul alocat staţionării şi blocând practic accesul spre sau dinspre punctul vamal.

Cozi foarte mari de camioane apar cu regularitate şi pe partea românească a vămii Sculeni, blocând sensul de mers spre R. Moldova şi forţând maşinile mici să folosească sensul celălalt. Acest lucru înfreunează traficul, în special pentru maşinile care intră în ţară, după ce au trecut de punctul vama l.

Citește și: Un monument dedicat comunității armene, dezvelit la Botoșani: “E un vis împlinit”

Dar de ce nu sunt amplasate scanere, ca pe aeroporturi? „Controlul vamal nedestructiv (cu scanere) are rolul de a uşura şi îmbunătăţi activitatea vamală în birourile vamale de frontieră”, ne-a confirmat bănuiala Autoritatea Vamală Română.

Dar niciun detaliu în plus. Mass-media românească – Europa Liberă, Newsweek, Curs de guvernare, Profit.ro etc. – a relatat în ultimii doi ani despre lipsa scanerelor sau nefolosirea lor acolo unde există.

Experimentul Albiţa

La Albiţa-Leuşeni se experimentează de mai bine de jumătate de an controlul unificat pe sensul de intrare în România. Un memorandum adoptat în şedinţa guvernului de la Bucureşti din 12 octombrie a prelungit cu încă 6 luni acest experiment.

„Astfel, se asigură continuitatea procesării cât mai rapidă a fluxurilor de persoane şi a mijloacelor de transport, respectiv a consolidării bilaterale pentru prevenirea şi combaterea infracţionalităţii transfrontaliere”, se arată în informarea de presă publicată pe pagina de internet a Guvernului României.

Continuare în Ziarul de Iași!


Urmăriți PressHUB și pe Google News!

(Sursă foto: ziaruldeiasi.ro)

spot_imgspot_img
Ziarul de Iași
Ziarul de Iașihttps://www.ziaruldeiasi.ro
Jurnalişti formaţi la şcoala sa de presă se află în poziţii de conducere în redactiile ziarelor, televiziunilor şi posturilor de radio din întreaga ţară. Ziarul are un tiraj mediu zilnic 4.133 exemplare, din care 2.410 exemplare reprezinta abonamente, este tipărit în format broadsheet, având 16-20 de pagini. Apare de luni pînă sîmbătă si are un caracter generalist. Cotidianul Ziarul de Iaşi se distribuie în judeţul Iaşi, atît în mediul urban cît şi în cel rural.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Distribuie articolul

spot_img

Știri de astăzi

Mai multe articole similare
Related

Primarul Slatinei vrea alianță cu AUR în Consiliu Local | Reporter24

Primarul Slatinei, Mario De Mezzo, a reînnoit invitaţia către...

Constructorul WeBuild a blocat Drumul Expres Brăila-Focșani, la final de licitație | De Brăila

Compania italiană WeBuild a blocat proiectul Drumului Expres Brăila-Focșani,...