Noi amânări pentru „Autostrada Unirii”, acesta pare să fie rezultatul primului pachet de alegeri. Proiectul A8 din județul Iași a încetinit și mai mult.
Cu excepția asociațiilor pro-autostradă, nicio reacție, de niciun fel, din partea șefilor proaspăt realeși ai administrației locale (Consiliu Județean, Primăria Iași) sau a politicienilor, cu toții dispăruți brusc imediat după închiderea urnelor.
Cu o întârziere de doi ani, proiectantul Consitrans SRL – cel angajat la sfârșitul primăverii 2021 de CNAIR (Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale) să actualizeze studiul de fezabilitate pentru tronsonul ieșean de autostradă al A8 (93,27 km) și să realizeze proiectul tehnic – se apropie de finalul primei părți a contractului.
Studiul de fezabilitate ar trebui să fie gata în august, cu o lună întârziere
Zilele trecute a fost depus la Agenția ieșeană de Protecție a Mediului dosarul pentru obținerea acordului în acest sens, dezbaterile publice urmând să se țină pe 16 și 17 iulie la Iași și Pașcani.
Dacă nu vor fi și alte surprize, acordul de mediu și, implicit, finalizarea studiului de fezabilitate vor veni în august, adică la o lună după termenul la care toată documentația trebuia să fie gata.
Între timp, a apărut ideea renunțării la proiectul tehnic în contractul actual cu Consitrans, pentru ca o viitoare licitație să includă proiectarea și execuția – așa cum au fost scoase la licitație toate celelalte segmente de autostradă.
Așa cum am mai relatat, cei 93,27 km ai A8 în Iași sunt împărțiți în 4 tronsoane:
- Moțca/DN2-Tg. Frumos/DN28B (31,5 km);
- Tg. Frumos-Lețcani/DN28 (28,65 km);
- Lețcani-DN24 (17,7 km);
- respectiv legătura DN 24-podul peste Prut de la Golăiești/Ungheni (15,5 km).
Pe toată această distanță sunt revăzute 9 noduri rutiere, 14 tunele cu lungimi cuprinse între 120 și 1140 m, 48 de poduri și 49 de podețe, două viaducte, precum și facilitățile obișnuite – centre de întreținere, parcări etc.
Continuarea în Ziarul de Iași
Urmăriți PressHUB și pe Google News!
(sursa foto: ziaruldeiasi.ro)