Noi reguli pentru campaniile electorale. Cetățenii vor putea identifica publicitatea politică online și cine se află în spate

Data:

spot_img

Noi reguli pentru campaniile electorale. Parlamentul European a ajuns la un acord provizoriu cu privire la noi reguli pentru a face campaniile electorale și referendumurile mai transparente și mai rezistente la interferențe.

Noile norme vor reglementa publicitatea politică, în special anunțurile online, oferind, în același timp, un cadru pentru ca actorii politici să facă publicitate mai ușor în întreaga UE.

Comentând după încheierea acordului între Parlament și negociatorii președinției spaniole, europarlamentarul Sandro Gozi (Renew, FR) a declarat:

„Acesta este un pas major în protejarea alegerilor noastre și obținerea suveranității digitale în UE.

Cetățenii vor putea identifica cu ușurință publicitatea politică online și cine se află în spatele acesteia. Noile norme vor îngreuna răspândirea dezinformării și intervenția actorilor străini în procesele noastre libere și democratice.

De asemenea, am asigurat un mediu favorabil campaniilor transnaționale în timp util pentru următoarele alegeri pentru Parlamentul European”.

O mai mare transparență și responsabilitate

Publicitatea politică va trebui să fie etichetată în mod clar.

În temeiul noilor norme, cetățenilor, autorităților și jurnaliștilor le va fi mai ușor să obțină informații cu privire la persoanele care finanțează un anunț, locul lor de stabilire, suma plătită și originea finanțării, printre alte detalii.

La insistențele Parlamentului, la 24 de luni de la intrarea în vigoare a normelor, Comisia va crea un registru accesibil publicului, care va conține toate reclamele politice online și informațiile conexe, pentru o perioadă de până la șapte ani.

Citește și: Un vatman a filmat toate defecțiunile la tramvaie și le-a dus la Parchet. „Cel mai grav a fost să circul cu defecțiuni grave la sistemul de frânare: nu îmi funcționau patinele și nu aveam frână electrică”

Combaterea ingerințelor străine

Pentru a limita sponsorii din afara UE să intervină în procesele democratice europene, deputații europeni au reușit să includă o interdicție pentru entitățile din țări terțe de a sponsoriza publicitate politică în UE în perioada de trei luni dinaintea alegerilor sau referendumului.

Reglementarea strategiilor de direcționare

Conform acordului, numai datele cu caracter personal furnizate în mod explicit în scopul publicității politice online și colectate de la subiect pot fi utilizate de furnizori pentru a viza utilizatorii.

Publicitatea politică bazată pe crearea de profiluri care utilizează categorii speciale de date cu caracter personal (de exemplu, etnie, religie, orientare sexuală) ar fi, de asemenea, interzisă.

Parlamentul a introdus alte dispoziții pentru a reglementa în continuare direcționarea, cum ar fi interzicerea utilizării datelor minorilor.

Comunicările interne, cum ar fi buletinele informative ale partidelor politice, fundațiilor sau altor organisme non-profit către membrii lor, nu sunt considerate publicitate politică și nu vor fi supuse unor reguli suplimentare de confidențialitate.

Protejarea libertății de exprimare

Normele convenite se referă numai la publicitatea politică remunerată. Opiniile personale, opiniile politice, cum ar fi orice conținut jurnalistic nesponsorizat, sau comunicările privind organizarea alegerilor (de exemplu, anunțarea candidaților sau promovarea participării) de către surse oficiale naționale sau ale UE nu sunt afectate.

Sancțiuni pentru încălcări

Textul convenit introduce posibilitatea de a impune penalități cu titlu cominatoriu pentru încălcări repetate. În conformitate cu Actul legislativ privind serviciile digitale, sancțiunile pot ajunge până la 6% din venitul anual sau cifra de afaceri a unui furnizor de publicitate.

Citește și: În căutarea Hertei Müller, documentarul unei absențe

Etapele următoare

Consiliul și Parlamentul trebuie încă să adopte în mod oficial acordul înainte de intrarea în vigoare a normelor.

Normele se vor aplica la 18 luni de la intrarea în vigoare, în timp ce măsurile privind furnizarea nediscriminatorie a publicității politice transfrontaliere (inclusiv pentru partidele și grupurile politice europene) se vor aplica deja pentru alegerile pentru Parlamentul European din 2024.

Fond

Întrucât publicitatea politică s-a mutat în mare parte online, normele naționale existente pentru reglementarea publicității politice și prevenirea abuzurilor s-au dovedit a nu mai fi adecvate scopului.

În plus, mai multe state membre au legiferat sau intenționează să legifereze în acest domeniu, sporind fragmentarea regimurilor în întreaga UE, cu efecte negative pentru alegători și agențiile de publicitate.

FOTO: captură video Biroul Parlamentului European în România

Sursă: Parlamentul European

Urmăriți PressHUB și pe Google News!

spot_imgspot_img
PressHUB
PressHUB
Cea mai răspândită rețea de presă din România!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Distribuie articolul

spot_img

Știri de astăzi

Mai multe articole similare
Related

Fostul ministru Raluca Prună despre presiunile făcute de Iohannis pentru numirea Procurorului General

Fost ministru al Justiției în guvernul tehnocrat Cioloș, Raluca...

Procuror suspendat din funcție de CSM

Secția pentru procurori în materie disciplinară a Consiliului Superior...

Primele dispozitive acustice pentru nevăzători, instalate de CTP Iași în stațiile de tramvai și autobuz

Primele dispozitive acustice pentru persoanele cu deficiențe de vedere...

Marcel Ciolacu spune despre Geoană că nu poate fi considerat un candidat de dreapta

Marcel Ciolacu a criticat propunerea ca Mircea Geoană să...