Noul drum TransRegio Blaj – Teiuș – A10. Agenția pentru Protecția Mediului (APM) Alba a anunțat, pe 4 aprilie, depunerea solicitării de emitere a acordului de mediu pentru proiectul „Modernizare DN 14 B și poduri peste CF M 200 la Teiuș și CFM 300 la Crăciunel (drum Trans Regio Blaj – Teiuș – A10)”, propus a fi amplasat în UAT Galda de Jos, UAT Teiuș, UAT Sântimbru, UAT Mihalț, UAT Crăciunelu de Jos, UAT Blaj extravilan și intravilan.
Potrivit memoriului tehnic, DN 14 B este un drum național secundar care asigură conectivitatea între drumuri aparținând rețelei rutiere primare și anume: conectează DN 1 / E 81 – drum național principal european în orașul Teiuș, autostrada A10 Sebeș – Turda Lot 2 prin nodul rutier Teiuș și DN 14 drumul național principal la Copșa Mică.
Noul drum TransRegio Blaj – Teiuș – A10 conține sectoare de drum existent ale DN 14 B care sunt propuse spre modernizare și patru sectoare de drum nou și are o lungime de 20.921 m. Sectoarele de drum existent ce vor fi modernizate includ corecția unor curbe cu translatarea axului stânga dreapta față de existent, pentru asigurarea unei geometrii corespunzătoare normelor tehnice și lărgirea platformei drumului la 10 m.
Citește și: Se dau bani frumoși pentru împăduriri. Ce trebuie să faci ca să-i primești
Noul drum va asigura acces direct la rețeaua TEN-T prin nodul rutier de la Teiuș al autostrăzii A10 Sebeș-Turda.
Noul drum TransRegio Blaj – Teiuș – A10
Prin modernizarea rețelei existente, DN 14B ce face legătura între orașul Teiuș respectiv E81 și autostrada A10 Sebeș – Turda și municipiul Blaj, se va asigura capacitatea de circulație necesară pentru traficul generat de conexiunea cu autostrada A10 a Văii Târnavelor, de dezvoltarea industrială a zonei municipiului Blaj, ținând cont și de cererea de transport în creștere, asigurarea unui grad ridicat de siguranță a traficului rutier, cu următoarele rezultate și efecte pozitive așteptate.
Continuarea în Alba24!
Urmăriți PressHUB și pe Google News!
(Sursă foto: alba24.ro)