Numărul apelurilor la ALOPEDI, serviciul de telemedicină al Spitalului de Copii din Cluj-Napoca, a crescut în septembrie. Cele mai multe cazuri sunt cu probleme respiratorii

Data:

spot_img

Aproape 9.000 de părinți au apelat în primele nouă luni ale acestui an serviciul telefonic ALOPEDI, un call center destinat obținerii de sfaturi medicale pediatrice de urgență, înființat de medici ai Spitalului Clinic de Urgență pentru Copii Cluj-Napoca. În luna septembrie a acestui an s-a remarcat o creștere a numărului de apeluri, 41,77% dintre acestea fiind pentru probleme respiratorii și 26,81%, pentru probleme digestive. În comparație cu luna mai a acestui an, în septembrie au fost înregistrate cu 50% mai multe solicitări ale părinților, numărul apelurilor pentru probleme respiratorii a crescut cu peste 50%, iar a celor pentru respirație dificilă s-a dublat.

Potrivit analizei realizate de echipa managerială a spitalului și conducerea Consiliului Județean (CJ) Cluj privind activitatea call center-ului, în primele trei trimestre ale acestui an ALOPEDI 0364-917 a fost apelat de 8.945 de părinți. Marea majoritate a apelurilor s-au finalizat cu recomandări ce au permis îngrijirea copiilor la domiciliu (70,33%), nemaifiind necesară deplasarea la unitatea de primire a urgențelor sau la o altă unitate medicală. Doar în cazul a cinci copii a fost necesară intervenția Serviciului de Ambulanță.

Cel mai frecvent motiv de apelare a fost febra, un număr semnificativ de părinți solicitând sfaturi pentru copiii care prezintă vărsături, diaree sau dureri abdominale.

„ALOPEDI și-a dovedit utilitatea și eficiența o dată în plus, mai ales în contextul pandemic actual. Profesionalismul specialiștilor care deservesc acest serviciu de telemedicină a făcut posibilă soluționarea telefonică a marii majorități a problemelor micilor pacienți. Părinții au obținut, astfel, într-un mod rapid, sfaturi calificate și adecvate simptomatologiei descrise, fără a mai fi nevoiți să se deplaseze la spital sau la medicul de familie”, a declarat președintele CJ Cluj, Alin Tișe.

De șapte ani răspund părinților 24 de ore din 24, șapte zile din șapte

Serviciul de telemedicină al Spitalului Clinic de Urgență pentru Copii Cluj-Napoca – ALOPEDI 0364-917 – are deja o experiență de peste șapte ani și este asigurat printr-o linie de gardă special dedicată acestuia, 24 de ore din 24, șapte zile din șapte.

ALOPEDI a fost înființat din dorința medicilor Spitalului de Copii Cluj-Napoca de a sprijini copiii bolnavi și a venit în întâmpinarea nevoii părinților de a primi un sfat medical din partea specialiștilor în domeniu.

Potrivit site-ului call center-ului, medici cu pregătire în domeniul pediatrie și medicină de urgență, care au urmat un program de pregătire medicală specifică triajului telefonic, cu abilități de comunicare, consiliază părinții și le oferă sfatul medical adecvat stării copilului.

Serviciul răspunde 24/7 întrebărilor legate de sănătatea copilului. Întrebările puse de medic au rolul de a aprecia gravitatea stării copilului și stau la baza sfatului medical oferit ulterior părintelui. În cele mai multe cazuri este suficient un sfat medical telefonic, evitându-se aducerea copilului în serviciul de urgență, de obicei aglomerat, cu copii cu diverse probleme medicale. O parte dintre copii au nevoie de consult medical, situație în care medicul de la ALOPEDI îndrumă părintele să meargă cu copilul în serviciul medical potrivit, în intervalul de timp adecvat problemei medicale descrise de părinte.

Spitalul de Copii Cluj-Napoca a obținut acordul Ministerului Sănătății pentru funcționarea acestui serviciu în cadrul unității medicale, finanțarea liniei de gardă făcându-se de la bugetul de stat. Numărul de telefon este un număr cu tarif normal, putând fi accesat din orice rețea pentru a facilita accesul părinților la sfaturi medicale primite din partea specialiștilor Spitalului de Copii.

30 de medici angajați ai Spitalului Clinic de Urgență pentru Copii Cluj-Napoca asigură acest serviciu non-stop, fiind în permanență disponibili pentru a ajuta copiii bolnavi.

spot_imgspot_img
Hannelore Petrovai
Hannelore Petrovai
Hannelore Petrovai este jurnalist, redactor-șef al publicației Hunedoara mea.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Distribuie articolul

spot_img

Știri de astăzi

Mai multe articole similare
Related

Fundația lui Mihai Neșu primește, în premieră, susținere financiară de la CJ Bihor | Bihoreanul

Consilierii județeni din Bihor au aprobat acordarea unei alocații...

12 persoane reţinute în dosarul documentelor de identitate falsificate | Monitorul de Botoșani

Dosarul documentelor de identitate falsificate. 17 persoane sunt investigate...

Primarul Slatinei vrea alianță cu AUR în Consiliu Local | Reporter24

Primarul Slatinei, Mario De Mezzo, a reînnoit invitaţia către...