Numărul claselor cu învățământ simultan din județul Botoșani va fi redus la jumătate începând de anul viitor | Monitorul de Botoșani

Data:

spot_img

Numărul claselor în care elevii din ani diferiți studiază împreună sub îndrumarea aceluiași profesor va fi redus cu 50% în școlile din județul Botoșani începând de anul viitor.

Învățământul simultan este un tip de organizare a procesului educațional în care elevi din ani diferiți de studiu învață împreună, sub îndrumarea aceluiași profesor, într-o singură sală de clasă. Această metodă este întâlnită în special în școlile din mediul rural, unde numărul de elevi este prea mic pentru a forma clase separate pentru fiecare an de studiu.

Acest tip de învățământ a apărut ca o soluție practică la scăderea populației școlare, mai ales în zonele rurale sau izolate, unde nu există suficienți copii pentru a constitui clase distincte.

Citește și: Președintele interimar al României, Ilie Bolojan, va locui într-un spațiu din incinta Palatului Cotroceni pe perioada mandatului interimar

Peste 100 de clase cu învățământ simultan vor fi desființate din 2025

Începând cu anul școlar 2025-2026, numărul claselor cu învățământ simultan va scădea drastic, de la 235 de clase cu 3.397 de elevi la doar 123 de clase cu 1.797 de elevi.

„Se reduce acolo unde s-au găsit soluții de transport, astfel încât să nu fie afectat orarul elevilor. Sunt și situații în care nu am avut soluții în acest moment. Din 235 de clase cu învățământ simultan, care există în prezent, vor dispărea 105 clase, adică jumătate. Ca număr de elevi, din 3.400 vor rămâne 700 de elevi care vor continua să învețe simultan, iar restul vor fi în clase de sine stătătoare”, a declarat Bogdan Suruciuc, inspector școlar general al ISJ Botoșani.

Această restructurare are ca scop, printre altele, îmbunătățirea rezultatelor la examenele naționale, care au fost dezastruoase în ultimii ani.

„Altfel putem vorbi de un învățământ de calitate într-o clasă de sine stătătoare. Pentru ceilalți vom vedea pe parcurs, deoarece în unele zone din județ reducerea sau renunțarea la învățământul simultan presupune suplimentarea numărului de microbuze școlare, ceea ce nu ține de noi. Noi vorbim despre rezultatele de la Evaluarea Națională, însă limitele acestui tip de învățământ sunt evidente la examenele naționale” a explicat Suruciuc.

Continuarea, în Monitorulbt.ro

Citește și: Profesorul Peter Gross, expert în Ştiinţele comunicării – „Din perspectiva unei mass-media cu adevărat libere și responsabile social, sistemul media românesc este un pacient grav bolnav”

Urmăriți PressHUB și pe Google News!

(Foto: Pixabay.com)

spot_imgspot_img
Monitorul de Botoșani
Monitorul de Botoșanihttp://www.monitorulbt.ro
Singurul ziar tipărit din județul Botoșani

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Distribuie articolul

spot_img

Știri de astăzi

Mai multe articole similare
Related