Numărul celor care devin musulmani este în creștere în România. Un reporter al publicației Ziarul de Iași a vizitat unica moschee din Iași, care este mai mult un Centru Cultural Islamic (majoritatea moscheelor din țară sunt centre culturale).
Clădirea are la parter cameră de rugăciune, încăperi diferite pentru femei și bărbați, pentru că aceștia se roagă separat, o bucătărie și baie, scrie Andreea Timofte.
Unica moschee din Iași
„Cât am stat la moschee, mai bine de o oră, am fost surprinsă de ospitalitatea dr. El-Agha Fawaz, reprezentant al comunității musulmane din Iași, și a colegei sale, Mona Emam. Datorită povestirilor lor m-am simțit ca într-un oraș musulman. El-Agha Fawaz trăiește în Iași din 1983”, scrie jurnalista.
Este fost medic ginecolog şi absolvent de Drept. Spre deosebire de musulmanii din Franța sau alte state occidentale, în România, majoritatea musulmanilor vin să studieze ori să muncească.
Citește și: Super Rally la Alba Iulia: zeci de mașini puternice pe străzile din oraș
,,Am venit din Egipt la Iași ca student la Medicină. Și aici am rămas. Din motive personale, acum nu mai profesez ca medic. Nu avem o evidență despre câți musulmani sunt la Iași. Sunt mii, poate peste 5.000.
Fie că vorbim despre egipteni, marocani, palestinieni, tunisieni sau români convertiți la religia musulmană.
Noi credem că religiile se completează una pe cealaltă și că au apărut în momente istorice diferite. De aceea, tu îi spui «Dumnezeu» Divinității, iar eu «Alah». Există multe asemănări. Numărul celor care devin musulmani este în creștere. Este o toleranță mare în România și ne bucură acest lucru”, a declarat acesta.
Numărul celor care devin musulmani este în creștere în România
Primul lucru pe care l-am făcut când ajuns, în urma indicațiilor celor doi, a fost să mă descalț. Pe pantofar am observat mai multe perechi de încălțăminte. Ulterior, după procesul obligatoriu de abluțiune (o purificare/ spălare rituală a mâinilor, picioarelor și feței), am urcat în salonul pentru rugăciune dedicat femeilor. Acolo, am sesizat prezența unor piese vestimentare pe umeraș, menite să fie purtate de femeile care vin la rugăciune și nu sunt îmbrăcate corespunzător (nu au capul acoperit ori poartă pantaloni).
Articolul integral, în ziaruldeiasi.ro
Urmăriți PressHUB și pe Google News!