„Ordonanța austerității” provoacă efecte inverse celor clamate de guvernarea PSD-PNL la finalul anului trecut în ceea ce privește reorganizarea la nivelul autorităților locale. Una dintre găselnițele actului normativ vizează desființarea postului de șef de Birou. La Iași, mulți dintre șefii actuali vor conduce noi Servicii și vor avea leafă mărită. Consiliul Local (CL) va dezbate astăzi noua organigramă a Primăriei.
Citește și: Topul celor mai performante orașe din România
Guvernul a susținut, anul trecut, că, prin măsurile decise, va reduce cheltuielile bugetare inclusiv la nivelul autorităților locale. Realitatea din teren îi contrazice pe liberali și social-democrați. În cazul municipalității ieșene, vor fi desființate 32 de posturi de șef de Birou, dar multe dintre aceste departamente vor fi transformate în Servicii, astfel că șeful nu doar că își va păstra funcția, dar va încasa și mai mulți bani întrucât intră pe o altă treaptă de salarizare.
„Ordonanța austerității”: Redistribuiri de posturi, să iasă „numărul” de angajați la Servicii
Un alt efect al „ordonanței austerității” presupune ca, pentru funcționarea legală a unui Serviciu în cadrul Primăriei Iași, un astfel de departament trebuie să cuprindă cel puțin 10 funcții de execuție (plus un post de conducere). În multe cazuri, acest lucru nu se-ntâmplă acum (7 funcții erau necesare până la Legea 296/2023), dar Serviciul Resurse Umane al Primăriei a rezolvat problema: a făcut numeroase redistribuiri de posturi între Compartimente, Birouri și Servicii astfel încât să fie împlinit numărul minim de funcționare în activitățile de interes. Inclusiv Serviciul Resurse Umane a avut nevoie de completarea statului de funcții pentru a putea „supraviețui”.
Articolul integral, în Ziarul de Iasi
Urmăriți PressHUB și pe Google News!
FOTO: ZDI