Costel Păun este, în acest moment, singurul sculptor din România care lucrează, printr-o tehnică specială, în piatră de râu. Piatra de râu are o duritate ieșită din comun, așa că e foarte greu să sculptezi utilizând acest material, dar pe de altă parte, energia pietrei trecute prin rodajul forțelor naturii dă o forță deosebită ideii artistice. Și cum noul virus a invadat toate planurile existenței noastre, era inevitabil ca el să nu ajungă cumva și în artă. Iar unul dintre primii artiști care exploatează artistic trauma momentului este Costel Păun, care a șlefuit imaginea Mamei și Fiicei, cu chipurile acoperite de măști.

De fapt, chiar numele ansamblului sculptural explică sensul noilor creații ale artistului: Pandemie – Mamă și Fiică, încercând să spună povestea unor erori care s-au transmis din generație în generație, afectând chipul ființei umane și condiționând bătăile inimii ei de învățarea unor lecții ancestrale.

Formele pe care Costel Păun le construiește amintesc în mare măsură de arta lui Constantin Brâncuși. “Dacă arta trebuie să intre într-o comuniune cu Natura, ca să îi exprime principiile, trebuie să îi urmeze, însă, şi exemplul acţiunii. Materia trebuie să îşi continue viaţa şi după ce au intervenit mâinile sculptorului. Rolul plastic pe care materia îl îndeplineşte în mod firesc, trebuie încontinu  descoperit şi păstrat. A-i da un alt sens decât acela pentru care este menită de la Natură, înseamnă a o ucide.”, spunea Brâncuși. Și iată cum sculptorul teleormănean Costel Păun reușește să pună în practică această teorie a artei sculpturale, păstrând ritmul artei în armonie cu transformările naturale și sociale, care sunt, nu-i așa, surse de inspirație.

partajează acest articol:

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.