Germania este văzută ca rămasă în urmă la capitolul digitalizare. Acest lucru se observă acum, când școlile sunt din nou închise. Însă și alte țări au probleme cu predarea digitală.
Eric Grabowski este unul din milioanele de elevi din Germania care, după încheierea vacanței de Crăciun, nu se pot întoarce la școală. În vârstă de 15 ani și elev în clasa a X-a, Eric încearcă să parcurgă materia de acasă, departe de colegi și profesori. Va face acest lucru până cel devreme la sfârșitul lunii ianuarie, când ar urma să expire actualul ”lockdown”.
”Acum ar fi trebuit să am franceză”, ne-a spus Eric la telefon. ”Stau în fața computerului. Însă mai nimic nu funcționează pe platforma de învățare a școlii mele”, precizează Eric, care face parte din consiliul elevilor (filiala din landul Renania-Palatinat), care consideră că închiderea școlii este o decizie corectă.
Însă așa ca în prezent nu se poate merge mai departe, spune el. ”Problemele cu serverele trebuie rezolvate, pentru ca predarea online să poată funcționa. Nu știm dacă putem reveni la școală în februarie. Nu știu nici măcar dacă pot susține examenele finale, anul acesta”.