Părerea elevilor despre sala de detenție: „Este ultimul lucru de care are nevoie sistemul educațional românesc”.
Începând cu anul școlar 2024-2025, elevii care perturbă orele de curs vor putea fi mutați într-o sală special amenajată, unde vor fi supravegheați obligatoriu de un cadru didactic sau un cadru didactic auxiliar.
Această măsură este prevăzută în noul Statut al Elevului, reglementat prin ordinul ministrului Educației nr. 5.707 din 1 august 2024, publicat recent în Monitorul Oficial.
Decizia de a muta un elev într-un astfel de spațiu revine în totalitate profesorului care ține ora respectivă, conform articolului 14, alineatul 2. Elevul va continua activități educative, cum ar fi lectură suplimentară sau completarea unor fișe de lucru, într-un spațiu supravegheat video, asigurând astfel un cadru sigur și controlat pentru continuarea procesului educațional.
În cazurile în care elevii au cerințe educaționale speciale, aceștia vor fi preluați de personal specializat, pentru a desfăşura activități adaptate nevoilor lor.
„Este ultimul lucru de care are nevoie sistemul educațional românesc în momentul actual”
Este important de subliniat că elevii mutați nu vor fi considerați absenți la ora respectivă, iar părinții sau reprezentanții legali ai acestora vor fi informați în scris sau prin mijloace electronice despre această decizie.
Fiecare unitate de învățământ va elabora un regulament intern care să reglementeze aplicarea acestor prevederi, asigurând astfel uniformitatea și claritatea în implementare.
Citește și: Ofensiva Ucraineană în Kursk: Avansări Strategice în Rusia
Am vrut să aflăm părerea elevilor gălăţeni despre acest demers şi am aflat că majoritatea nu îl consideră oportun, cel puţin în momentul de faţă.
Cristina Dragu, elevă la Colegiul Naţional „Costache Negri”:
- „Introducerea sălilor de detenție în școli, unde elevii sunt trimiși de la ore fără a primi absență, este ultimul lucru de care are nevoie sistemul educațional românesc în momentul actual.
- În loc să descurajeze comportamentele neadecvate, măsura ar putea să le încurajeze, oferind o scăpare pentru cei care oricum nu sunt interesați de ore.
- Izolarea elevilor nu rezolvă problemele reale și riscă să le agraveze. Sistemul ar trebui să se axeze pe soluții care sprijină elevii să își îmbunătățească comportamentul și performanțele, nu pe măsuri care îi îndepărtează și mai mult de educație.”
Continuarea în Viața Liberă
Urmăriți PressHUB și pe Google News!
(sursa foto: pixabay.com/ coyot)