Cât a costat „propaganda” făcută de partide, din bani publici, în primele luni din 2024

Data:

spot_img

Cât a costat „propaganda” făcută de partide numai în primele trei luni ale anului: aproape 50 de milioane de lei.

Pe lângă banii publici, partidele politice mai au și alte surse de venit: donații, cotizații și împrumuturi.

Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) a virat pentru perioada ianuarie-martie către cinci partide suma de 67,6 de milioane de lei, potrivit Expert Forum:

  • PSD – 26,5 milioane de lei
  • PNL – 22,5 milioane de lei
  • PMP – nu a primit fonduri din cauza unui conflict juridic privind președinția partidului
  • USR – 12,1 milioane de lei
  • AUR – 5,3 milioane de lei
  • ProRomânia – 1 milion de lei, însă fondurile sunt virate unui executor judecătoresc

Citește și O judecătoare a amânat 44 de procese într-o zi pe „marja de apreciere recunoscută statelor”. Anchetată de Inspecția Judiciară

Cât a costat „propaganda”. Record de bani publici pentru partide

Anul electoral 2024 vine cu un nou record în ceea ce privește bugetul acordat partidelor, anume 314 milioane de lei, fiind cea mai mare sumă acordată până acum.

Partidele politice, spre deosebire de celelalte instituțiiale statului, nu sunt nevoite să returneze banii publici necheltuiți în anul anterior, avantaj de care profită organizațiile politice beneficiare de subvenții.

Citește și Prosumatorul de energie termică, un concept nou, ce ar putea schimba termoficarea în România | Interviu cu Sergei Faschevsky, Norsk Energi

Bani pentru propagandă

Potrivit banipartide.ro, organizațiile politice au plătit cei mai mulți bani pentru presă si propagandă”, în acest scop, fiind acordate următoarele procente din bugetele partidelor: ianuarie 54.9% , februarie 40.7% martie 60.3%.

Campion la capitolul presă si propagandă” este Partidul Social Democrat, care a cheltuit în primele trei luni ale anului curent aproximativ 20 de milioane de lei, urmat de Partidul Național Liberal care a plătit puțin peste 10 milioane de lei.

Uniunea Salvați România a cheltuit 44.9% din bugetul său pentru presă si propagandă”, adică aproximativ 7.9 milioane de lei, clasându-se pe locul al treilea în acest top, urmat fiind de Partidul AUR.

AUR a alocat 38.9% pentru presă si propagandă”, cu puțin peste 5 milioane de lei.

Însă, spre deosebire de celelalte organizații politice, Alianța pentru Unirea Românilor a investit masiv în Organizarea de activități cu caracter politic”, 19.8%, însemnând aproximativ 2.6 milionae de lei, fiind campion la acest capitol.

Urmăriți PressHUB și pe Google News!

(sursa foto: pixabay.com /  qimono )

spot_imgspot_img
PressHUB
PressHUB
Cea mai răspândită rețea de presă din România!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Distribuie articolul

spot_img

Știri de astăzi

Mai multe articole similare
Related

Ciucă, generalul lui Iohannis în voia lui Dumnezeu | Deutsche Welle

Nicolae Ciucă nu a reușit nici în campania electorală...

O zi până la primul tur de scrutin al alegerilor prezidențiale

România își va alege primii doi candidați dintre cei...

Geoană vrea să fie Cuza și să facă un „New Deal” | Deutsche Welle

Mircea Geoană, 66 de ani, cel mai pregătit, probabil,...