Compania națională CFR investește 3,5 miliarde de euro pentru modernizarea a 450 de kilometri de cale ferată, de la frontiera cu Ungaria, până în centrul țării, la Brașov. La finalul investițiilor, cel mai devreme în 2027, călătoria cu trenul ar trebui să dureze, în teorie, jumătate din timpul actual. Lucrările sunt deja întârziate, au constatat reprezentanții CFR.
Până acum, pe singura investiție majoră a unei linii de cale ferată din ultimii 30 de ani, de 900 de milioane de euro, trenurile ajung mai rapid cu doar 10 minute.
Cozile uneori kilometrice de autovehicule spre/dinspre Brașov, Valea Oltului sau Borș ascund și o altă problemă majoră a infrastructurii de transporturi din România: cea a căilor ferate.
Căile feroviare actuale, realizate în perioada comunistă sau chiar interbelică, sunt prea vechi, iar foarte puține sunt electrificate, pentru a permite trenurilor să circule cu viteze mai mari de 100 de kilometri. În plus, CFR nici nu are suficiente trenuri moderne, care să mențină viteze constante de 160 de kilometri pe oră, standardul ramelor feroviare din Europa.
Continuarea, în Europa Liberă!
Foto (descriptiv): CFR Infrastructură
Urmăriți PressHUB și pe Google News!