Institutul Cultural Român de la Lisabona, în colaborare cu Ambasadele României și Japoniei în Republica Portugheză, a inaugurat, pe 9 mai 2024, expoziția de pictură „Drum de apă și de piatrăˮ, special concepută și realizată de artistul român Roland Pangrati pentru expunerea la galeria reprezentanței ICR de la Lisabona (Alfama, Rua do Barão 10). Curatoriată de Cristina Simion, expoziția „Drum de apă și de piatrăˮ cuprinde o serie de lucrări realizate cu tehnica picturii japoneze Nihonga, având ca inspirație unele dintre cele mai reprezentative situri naturale, stâncoase din Portugalia şi beneficiază de aportul muzical al compozitorului gălăţean Eugen Dan Drăgoi.
Citește și: Prescripția CCR îi scapă și pe cei care s-au înfruptat din fonduri UE
Expoziția este organizată în contextul celebrării a 50 de ani de la Revoluția Garoafelor și a 35 de ani de la căderea Cortinei de Fier, fiind dedicată promovării relațiilor interumane și a valorilor culturale româno-portugheze prin adaptarea contemporană a mijloacelor artistice tradiționale japoneze.
În deschiderea evenimentului, au luat cuvântul Dinu Gîndu, directorul ICR Lisabona, Mircea Iliescu, ministru consilier a.i. la Ambasada României în Republica Portugheză, E.S. Ota Makoto, Ambasadorul Japoniei în Republica Portugheză, artistul Roland Pangrati și curatoarea Cristina Simion. Discursurile inaugurale au fost urmate de un performance susținut de poetul Dinu Flămând, care a recitat, în limbile portugheză și română, poemul ”Odă maritimă”, de Fernando Pessoa.
Citește și: Urmăriți la nivel internațional, aduși în țară de polițiști – PRESShub
Evenimentul a continuat cu o demonstrație de utilizare a tehnicii de pictură Nihonga și cu o vizită ghidată realizată de artist.
Eugen Dan Drăgoi a creat un concept unic în lume
Forța imaginilor este mult amplificată, grație colaborării dintre Roland Pangrati și compozitorul, dirijorul și designerul de sunet Eugen Dan Drăgoi.
Creând un concept unic în lume, compozitorul imaginează o polifonie a arhitecturii spațiului expozițional, îmbogățind aspectul vizual cu mișcare temporală. Privitorul are astfel oportunitatea să trăiască plenar experiența lumii imaginative, completând-o cu propria lui experiență spirituală.
Articolul integral, în Viața Liberă
Urmăriți PressHUB și pe Google News!