Pista de biciclete transfrontalieră dintre România și Ungaria arată jalnic pe tronsonul românesc

Data:

spot_img

Pista de biciclete transfrontalieră dintre România și Ungaria arată jalnic pe tronsonul românesc.

Pe tronsonul paralel cu Calea Borșului, între Oradea și Berettyóújfalu, este întreruptă, plină cu noroi ori „decorată” cu obstacole produse de șantierele din zonă. Pe tronsonul din Ungaria, însă, arată aproape impecabil. Din nou, vecinii ne pot da lecții…

Investiție de milioane

Nu mai puțin de 6,2 milioane euro a investit Uniunea Europeană în pista transfrontalieră construită între anii 2007 și 2013 de primăriile celor două orașe. Cea mai mare parte a sumei a revenit partenerului ungar, iar Primăria Oradea s-a ales cu 1,2 milioane euro. 

Cu o lungime totală de 46 kilometri, pista pornește de la Primărie, pe malul drept al Crișului, ajunge pe strada Sovata, apoi pe Bulevardul Decebal și pe Calea Borșului.

Paralel cu DN 1, pista continuă pe teritoriul comunei Borș, iese din țară pe la vamă și traversează localitățile ungare Ártánd, Biharkeresztes, Mezőpeterd şi Berettyóújfalu. 

Pentru că a făcut economii prin licitații, municipalitatea orădeană a construit și două tronsoane suplimentare, unul în Calea Aradului, iar altul în Rogerius.

Citește și Gabriel Resources spune că nu are fonduri pentru a plăti cei 10 milioane de dolari către statul român

Pista de biciclete transfrontalieră dintre România și Ungaria

De la bun început, investiția a fost criticată de bicicliștii orădeni, pentru că pe mai multe străzi nu s-a făcut o delimitare a traseului dedicat lor, ci doar s-au trasat linii albe pe trotuar. Dar autoritățile locale se dovedesc restante și la întreținerea infrastructurii velo.

Lângă Podul Decebal, de un an pista este întreruptă de lucrări la rețele făcute de Compania de Apă. Pe Calea Borșului, aproape la fiecare intersecție cu porțile unor fabrici sau cu drumuri laterale, este distrusă și plină de gropi, periculoase pentru bicicliștii neatenți.

„În plus, pista este plină de pietre și cioburi”, zice un biciclist orădean. În alte locuri, unde s-a săpat în anii trecuți, asfaltul a fost refăcut, dar marcajele nu.

Cireașa de pe tort: la intersecția cu viitorul pasaj suprateran din zona parcului industrial, pista dispare! 

Mai multe citiți în publicația Bihoreanul.


Urmăriți PressHUB și pe Google News!

spot_imgspot_img
Bihoreanul
Bihoreanulhttps://www.ebihoreanul.ro/
Formatul editorial este generalist, conţinând de la ştiri şi opinii până la anchete, interviuri şi reportaje. Bihoreanul este lider local de audienţă, conform SNA şi SATI (BRAT), atât print, cât şi online, prin www.eBihoreanul.ro.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Distribuie articolul

spot_img

Știri de astăzi

Mai multe articole similare
Related

Știrile false în perioada interbelică: „Al Capone ar fi locuit în Oradea” | Bihoreanul

Știrile false în perioada interbelică: „Al Capone ar fi...

Sighet sau „închisoarea miniștrilor”. Oamenii care au transformat penitenciarul în memorial | Puterea a Cincea

Sighet sau „închisoarea miniștrilor”. Penitenciarul de la Sighet este...

Un agresor sexual din Bihor, eliberat, a atacat din nou un minor | Bihoreanul

Petru Lucaci, un bărbat din localitatea Hotar, eliberat recent...