Majorarea subvenției, bani publici de la bugetul de stat, a încurajat partidele să-și sporească substanțial bugetele pentru promovarea în presă, sondaje sau consultanți. PSD dă cei mai mulți bani publici pentru a-și îmbunătăți imaginea, dar secretizează orice informație legată de sumele cheltuite.
Presă, sondaje, consultanți – trei zone spre care partidele care primesc subvenție și-au concentrat atenția și spre care au dirijat cele mai mari fonduri în 2021 și 2022. Singurul partid care nu utilizează resursele publice pentru propria activitate este AUR, dar banii se află în continuare în conturile partidului. Ei pot să fie folosiți în campania electorală din 2024.
Europa Liberă a dezvăluit că PSD și PNL au dublat bugetele alocate pentru promovarea în presă în primele cinci luni din 2022, suma urcând până la 37 de milioane de lei (peste 8 milioane de dolari). În ultimele 18 luni, sume importante au câștigat însă și consultanții politici sau casele de sondare a opiniei publice. Banii folosiți sunt fondurile publice primite ca subvenție de partidele parlamenare.
Cintinuarea, pe Europalibera.org!
Foto: Facebook Partidul Naţional Liberal
Urmăriți PressHUB și pe Google News!