Până la sfârşitul anului trecut, peste 220 de proiecte venite de la Iaşi au primit girul Bucureştiului să primească finanţare prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă. PNRR înseamnă în total 30 de miliarde de euro, fonduri care urmează să fie distribuite etapizat, pe componentele a şase piloni – tranziţie verde, transformare digitală, coeziune socială şi teritorială, sănătate şi rezilienţă economică etc.
De anul trecut, primarii au început să meargă la Bucureşti să semneze contractele de finanţare. De la Iaşi, Mihai Chirica a anunţat că va semna zilele acestea documentele pentru alte 18 tramvaie noi, respectiv pentru 211 milioane de lei destinaţi achiziţionării lor. Este vorba de garnituri de 22 de metri lungime, cu 8 metri mai mici decât vagoanele poloneze şi turceşti intrate în circulaţie anul trecut.
Citește și: Averea deputatului Nicu Niță a explodat după ce a intrat în PSD. Lista terenurilor, pe 12 pagini
Banii pentru aceste tramvaie au fost alocaţi prin Componenta 10 „Fondul local”, unde Primăria Iaşi apare cu încă un contract de finanţare similar, în sumă de 71 de milioane de lei cu TVA, pentru un lot de autobuze electrice de 10 metri lungime.
Acestea sunt două din cele 16 contracte aprobate până acum pentru municipiul Iaşi. Este unitatea administrativ-teritorială cu cel mai mare număr de contracte, valoarea totală fiind de aproximativ 490 de milioane de lei (cu TVA).
Un alt proiect de anvergură aprobat pentru Primăria Iaşi este construirea de locuinţe cu performanţă energetică ridicată („nZEB”) pentru tineri aflaţi în situaţii de risc: 73 de milioane de lei. Printre proiectele care au primit finanţare sunt cele de reabilitare termică/energetică a unor şcoli şi licee, respectiv a unor cămine şi blocuri de locuinţe.
Continuarea, în Ziarul de Iași!
Urmăriți PressHUB și pe Google News!