Eșecul inaugurării podului suspendat pentru Dunăre, de la Brăila, în 2022 este un exemplu perfect de combinație nefastă între urmărirea interesului privat (profit) și impotența legendară a statului, respectiv CNAIR și Ministerul Transporturilor, a scris Asociația „Pro Infrastructura”.
„Duminică, 11.12.2022, am filmat din dronă podul suspendat de la Brăila și drumurile de legătură pe relația DN2B (Centura Brăila)-DN22 (Smârdan): https://youtu.be/A415anaQRHw.
Contractul a fost semnat în 19.01.2018 cu o perioadă de proiectare de 12 luni și 36 de execuție. Ordinul de începere a fost emis în 02.03.2018, dar cei 4 ani au primit extensii de timp, ultima de 193 zile (plus niște daune) decisă de instanță în 15.11.2022. Statul nu și-a făcut treaba.
De exemplu, abia în mai 2021 a emis autorizația de construire aferentă celor aproximativ 15 km rămași din totalul celor 22 km de drumuri de legătură.
Așa că am trăit din promisiuni”, arată Asociația „Pro Infrastructură”.
În 2021, lucrurile arătau bine
Organizația menționează că antreprenorul general, WeBuild, se lăuda în vara lui 2021 că la final de 2022 vom circula pe pod și pe ramura sudică, scurtă, între nodul cu DN22B Brăila-Galați și DN22 lângă Smârdan.
„Da, în august 2021 era perfect fezabil ca până în decembrie 2022 să fie gata podul și conexiunea scurtă. Chiar și noi eram optimiști în 10 august 2021 (link: https://bit.ly/3W9rfZo): «podul propriu-zis va fi gata vara viitoare, dar drumurile noi care îl vor lega de infrastructura rutieră de pe cele două maluri vor fi terminate abia spre finalul lui 2022 când, sperăm, vom putea circula.»
Acum un an, pe 23.12.2021, văzând determinarea constructorilor și rezolvarea, în sfârșit, în mare măsură, a blocajelor birocratice, vă ziceam (detalii: https://bit.ly/3UX1nPv): «lucrările avansează într-un ritm satisfăcător și avem șanse bune să trecem Dunărea pe noul pod la final de 2022».
Dar, la început de 2022, s-au acumulat întârzieri majore, mai întâi cu ridicarea segmentelor de tablier (probleme logistice și vânt puternic), apoi au fost amplificate de procedurile de sudare a tablierului din vară (se suda doar noaptea din cauza temperaturilor ridicate). Colac peste pupăză, din luna august WeBuild a apăsat puternic frâna pe drumurile de legătură”, a apreciat Asociația.
Citește și: FOTO Târguri de Crăciun fără spectatori. Cazul „Calafat”, repetat în restul țării
Vina, pasată între responsabili
„Pro Infrastructura” arată că autoritățile incapabile, indolente și culcate pe-o ureche le-au ținut isonul celor de la WeBuild până acum câteva luni, când șansele de deschidere au scăzut dramatic, spre zero. Acum nu mai știu pe unde să scoată cămașa.
„Ministrul Grindeanu dă vina pe cei de la WeBuild, iar aceștia îi arată cu degetul hârțogăria și deciziile definitive ale judecătorilor. Avem noi promisiuni de inaugurare: aprilie-mai 2023 pentru ce trebuia deschis acum în decembrie și în august-septembrie 2023 latura nordică dintre pod și Jijila spre Tulcea.
Sunt termene fezabile DOAR dacă vremea va colabora și DOAR dacă antreprenorul va binevoi să pună și muncitorii la treabă, nu doar avocații”, a precizat Asociația Pro Infrastructură.
Urmăriți PressHUB și pe Google News