Platforma Facebook a devenit foarte populară printre politicieni, odată ce aceștia au înțeles că pot comunica orice doresc, fie că are sau nu legătură cu realitatea, evitând întrebările din partea presei și blocând comentariile care nu convin, pentru a promova o imagine cosmetizată.
Pentru că Facebook oferă posibilitatea de a publica anunțuri contracost și de a targeta segmentul de populație căreia îi este destinat mesajul, clasa politică folosește intensiv platforma socială pentru campanii electorale. În urma presiunilor, în special din partea Uniunii Europene, după ce prin propaganda falsă de pe Facebook s-au manipulat alegeri în multe țări europene, postările cu caracter politic trebuie asumate și se poate afla exact cine plătește reclama, cu cât și câte reclame postează.
Citește și Găurile din CV-ului deputatei Simona Bucura-Oprescu: ba o facultate, ba două, ba doctorat, ba nu
În România, paradoxal, cel mai mare contributor la Facebook este chiar UE, prin instituțiile ei, Parlamentul și Comisia Europeană, care în ultimii trei ani au plătit la Facebook aproape șase milioane de lei. Având în vedere ascendența în toată Europa a partidelor de extremă dreaptă și amenințarea iliberalismului în multe țări europene, în ciuda acțiunilor europene de pe Facebook, probabil banii respectivi au fi fost mai bine folosiți dacă erau direcționați spre presa liberă, dar asta este încă o eroare în planurile UE de comunicare, capitol la care Uniunea stă foarte prost.
Pe al doilea loc este PSD, cu aproape trei milioane de lei cheltuiți în ultimii trei ani, urmat de USR. Cel mai promovat om politic pe Facebook este Marcel Ciolacu, pentru imaginea căruia s-au plătit 1,8 milioane lei. Și celelalte partide își fac promovare pe platforma respectivă, la acțiunile lor sau ale liderilor sumele cheltuite în ultimii trei ani provin din subvențiile pentru partide politice, sumele repartizate de la buget către partidele parlamentare fiind uriașe, cheltuielile pentru Facebook sunt practic mărunțiș. Așadar liderii politici și partidele din România își fac imagine pe Facebook din banii noștri, de fapt. Mai multe, în Monitorul de Botoșani.
Urmăriți PressHUB și pe Google News!