sâmbătă, 27 noiembrie 2021
AcasăDeutsche WellePorsche vrea să facă benzina la fel de „verde” ca şi motorul...

Porsche vrea să facă benzina la fel de „verde” ca şi motorul electric

Fabricantul german de automobile de lux a investit deja masiv în electromobilitate. Dar cu ajutorul unui carburant sintetic „curat”, Porsche vrea să menţină în exploatare şi modele mai vechi.

Trecerea spre mobilitatea electrică pare a fi principalul ţel al industriei auto. Dar inginerii Porsche mizează în continuare pe motorul cu ardere internă, deşi compania investeşte miliarde în proiectarea modelelor electrice. Compania germană caută şi alternative ecologice, astfel încât modelele sale de lux să poată circula pe străzi şi în viitor.

Este vorba de electro-carburanţi sau E-Fuels, aşa cum sunt ei denumiţi în branşă – benzină metanolică sintetică, produsă cu hidrogen verde, obţinut cu energie regenerabilă. Acest carburant arde la fel ca şi benzina din petrol, dar fără emisii de gaze de seră. Ar putea fi comercializat la nivel mondial prin reţeaua existentă de benzinării, iar posesorii de maşini Porsche nu ar trebui să-şi modifice motoarele.

Purtătorul de cuvânt al Porsche, Peter Gräve, a declarat pentru DW că E-Fuels „ar putea asigura exploatarea aproape neutră din punct de vedere climatic a motoarelor cu combustie internă.” Fabricantul auto a comunicat recent că E-Fuels-urile sale ar putea reduce emisiile de CO2 cu mai bine de 85 la sută, astfel că maşinile sale convenţionale ar fi mai „curate” decât automobilele electrice, dacă se ţine cont de efectele pe care le are asupra mediului producţia de baterii.

Ţelul climatic al UE pune presiune pe fabricanţi

Porsche a confirmat în decembrie costuri de investiţii de 24 de milioane de euro şi alte nouă milioane din partea guvernului german. Luna trecută, fabricantul a anunţat că primul combustibil va putea fi achiziţionat de consumatori în 2022. Dacă benzina sintetică va fi într-adevăr introdusă cu succes, Porsche ar putea economisi milioane de euro, pe care ar trebui altminteri să le vireze UE ca penalizări, în legătură cu ţelul de protecţie a climei.

Statele membre ale UE au convenit în 2014 ca fabricanţii de automobile să comercializeze până în 2020 modele care emit maximum 95 de grame de CO2 pe kilometru parcurs. Dacă nu reuşesc asta, trebuie să plătească penalizări importante, începând cu anul acesta. Chiar dacă majoritatea fabricanţilor au vândut mai multe maşini mai ecologice, electrice şi hibride, nu este suficient pentru îndeplinirea criteriilor UE.

Deutsche Wellehttps://www.dw.com/ro
Deutsche Welle este un post de radio internațional din Germania. A început să emită regulat din anul 1953. Este membru ARD.Primul program în limba română a fost difuzat de postul de radio german la 19 august 1963. Și-a încetat activitatea pe 1 ianuarie 2012.Momentan, există un site în limba română.
ARTICOLE SIMILARE

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

DIN ACEEAȘI CATEGORIE

- Publicitate -spot_img

ULTIMELE ARTICOLE