La doar o zi după publicarea de către PRESSHUB a articolului în care atrăgea atenția că lucrările de modernizare a drumului județean 503 din Argeș, pentru care s-a semnat încă din 2019 un contract de finanțare de aproape 100 milioane de lei, din bani europeni, nu au început nici până astăzi, CJ Argeș a anunțat că luni (27 septembrie) a avut – în sfârșit – procedura de predare a amplasamentului către constructor.
Momentul relativ istoric
Un moment prezentat ca o mare realizare de către conducerea CJ Argeș, în condițiile în care, de aproape doi ani, locuitorii comunelor traversate de prăpăditul drum județean se uită lung după utilajele care ar fi trebuit deja să lucreze la modernizarea care le va permite să circule pe cei 42 de kilometri (trei sferturi neasfaltați și plin de gropi acolo unde e asfalt), cu mai mult de 27 km/oră, cât era calculată, în 2019, la obținerea finanțării, viteza medie de deplasare.
“Asistăm astăzi la un moment istoric, mult așteptat de toți locuitorii celor opt localități tranzitate de DJ 503. Este unul dintre cele mai importante proiecte pe infrastructură rutieră derulate de Consiliul Județean Argeș atât prin valoarea investiției cât și prin însemnătatea proiectului în sine. Sunt convins că proiectul va fi de succes și va conduce nu doar la confortul șoferilor dar și la dezvoltarea acestei zone a județului Argeș”, a declarat vicepreședintele C.J. Argeș, Adrian Dumitru Bughiu.
În urmă cu doi ani, autoritățile județene le-au promis că pe acest drum se va putea circula civilizat, cu circa 50 km/h în localități și 70 km/h în afara acestora. Luni, la predarea amplasamentului, promisiunile au fost reiterate.
„Sunt prevăzute lucrări precum: asfaltul pe întreaga lungime a drumului, lucrări de reabilitare la următoarele poduri: pod km 105+223 – râul Mozacu în localitatea Mozăceni, pod km 134+561- râul Neajlov la Oarja, pod km 137+100 -Valea Rogoz la Oarja, execuţie de podeţe accese la proprietăţi, trotuare în interior localităților, podețe pentru asigurarea continuității scurgerii apelor, amenajare intersecţii cu drumurile laterale, semnalizare rutieră pe verticală şi orizontală ,sanţuri betonate în intravilan și șanțuri de pământ în extravilan, 14 stații de autobuz noi, lucrări de mutări și protejări rețele (electrice,telecomunicatii, gaze)”, a precizat CJ Argeș.
Proiectarea și execuția lucrărilor se va realiza pe tronsoane, după cum urmează:
-Tronson I – km 97+856 – km 102+340, L= 4,484 km (com. Slobozia);
-Tronson II -km 102+340 – 112+646, L = 10,306 km (comunele Mozăceni și Negrași);
-Tronson III – km 112+646 – 130+953, L= 18,307 km (comunele Teiu, Rociu și Suseni);
-Tronson IV – km 130+953 – 140+307, L = 9,354 km (comunele Oarja și Căteasca).
În ce s-a împotmolit promisa modernizare
În luna august a acestui an locuitorii din Oarja au ieșit în drumul plin de gropi ca să protesteze față de tergiversarea modernizării DJ 503.
Oficialii CJ Argeș s-au simțit atunci datori să vină cu explicații.
“Odată cu începerea elaborării Proiectului tehnic de execuție, de către S.C. H.V.I.D. Consulting Group S.R.L. (proiectant), s-au identificat suprapuneri/necorelări între limitele cadastrale și ampriza drumului proiectat, respectiv suprapuneri ale proprietăților private peste limitele cadastrale ale drumului județean”, preciza, în august 2021, într-un comunicat de presă, Consiliul Județean Argeș.
În august 2021, CJ promitea că lucrările vor începe în septembrie
Reprezentanții CJ Argeș explicau că au fost descoperite sute de suprapuneri pe limitele exterioare ale drumului, ale unor parcele cadastrale aparținând unor persoane fizice sau juridice și că, în paralel cu elaborarea proiectului tehnic, a fost necesară și demarată o procedură de actualizare a documentațiilor tehnice cadastrale şi a cărților funciare existente, aferente şi adiacente drumului DJ 503, pe teritoriile comunelor Slobozia, Mozăceni, Negraşi, Teiu, Rociu, Suseni, Oarja şi Căteasca, de către Serviciul Patrimoniu al Direcției Tehnice din cadrul Consiliului Județean Argeș.
“Până la această oră, a fost actualizată cartea funciară de pe teritoriul comunei Slobozia, drept urmare, primul tronson care va intra în execuție va fi tronsonul de pe raza acestei localități. Se estimează că lucrările vor începe în luna septembrie 2021, în urma predării-primirii amplasamentului între administratorul drumului (R.A.J.D. Argeș R.A.), autoritatea contractantă (U.A.T. Județul Argeș) și executant”, mai precizează CJ Argeș.
Septembrie e la final, lucrările n-au început, dar măcar a fost predat amplasamentul, un bun prilej de reeșalonare a așteptărilor unor oameni pe care-i așteaptă sezonul noroaielor.
Foto: CJ Argeș