Primăria Oradea are în plan fluidizarea traficului dinspre centru spre șoseaua de centură, iar pentru asta se folosește de un studiu de circulație făcut „pe genunchi”.
Studiul conține informații false și incomplete și este realizat de aceiași ingineri plătiți apoi să facă și documentația tehnică a lucrărilor. Cu „analiza” făcută după voia ei, fără vreo dezbatere publică, Primăria a și aprobat investiția. Dacă există hârtiile la dosar, restul contează mai puțin…
Hotărârea Consiliului Local nr. 938/2024, prin care a fost aprobat studiul de fezabilitate pentru lucrările de lărgire a celor cinci străzi, prevede că investiția de 62 milioane lei este „necesară și oportună”, dar fără explicații clare privind problemele de trafic care vor fi rezolvate. Documentul se rezumă să arate că, în locul parcărilor și al scuarurilor care mărginesc carosabilul în prezent, vor mai fi create 2 benzi de circulație; fapt care, cel puțin pe Armatei Române și pe Universității, va modifica radical situația existentă de la început de secol XX.
Justificarea lărgirii nu se regăsește nici în nota de fundamentare a HCL, unde se arată doar că proiectantul, firma orădeană Edildrum Construct SRL, a luat în calcul două variante. Contrar așteptărilor, nu sunt însă propuse trasee diferite pentru îmbunătățirea traficului, care să cuprindă și străzile adiacente acestor artere, ci doar două modalități de a face aceeași investiție: prin lărgirea tramei existente, inclusiv a podului peste Peța, sau prin refacerea întregii infrastructuri rutiere, cu tot cu pod.
Din pricina costurilor mai mici, s-a optat pentru prima variantă. Ce-i drept, demolarea podului care nu are decât 6 ani de folosință și a fost proiectat la 2 benzi – tot de Edildrum – ar fi fost de-a dreptul scandaloasă…
Continuarea, în Ebihoreanul.ro
Urmăriți PressHUB și pe Google News!