După primul an de transport metropolitan, concluziile sunt triste: primarii se declară sufocați de facturile pentru compensațiile financiare acordate CTP. Ei spun că ar renunța și mâine la forma actuală de organizate a transportului, dar nu au alternativă. „Oamenii s-au obișnuit cu autobuze mari, cu aer condiționat, având confort. Nu mai putem da înapoi”, spune primarul de la Tomești, Ștefan Timofte.
De cealaltă parte, Asociația Metropolitană de Transport Public Iași (AMTPI) spune că va face un audit al prețurilor și al facturilor emise de CTP, dar că prețurile actuale sunt în marja de la nivel național: 12 lei/km prețul cu care circulă un autobuz, din care doar o parte este acoperită din biletul de călătorie.
„Primarii vor primi o parte din costurile de compensații de la Consiliul Județean, ca și anul trecut”, anunță AMPTI.
Citește și: De ce nu ne vaccinăm. „Când cineva te minte repetat, îl mai crezi, dacă îți spune o dată adevărul?”
Rediu: jumătate din veniturile anuale se duc pe transport
Cum funcționează sistemul de transport public metropolitan: CTP circulă către comunele din jurul Iașului dar, pentru că nu merge în permanență la capacitatea care să acopere costul deplasărilor, emite facturi de compensații către Primării, în funcție de numărul de călători estimat, care să acopere diferențele. Mai clar, drumul dus e plin, la întoarcere autobuzul e gol și primăriile trebuie să acopere costurile.
Una dintre comunele care-și permit cu greu să plătească aceste compensații este Rediu. Primarul spune că, pentru tot anul trecut, a avut de achitat 1 milion de lei pentru aceste compensații.
Continuarea, în Reporteris.ro
Citește și: USR își alege următorul președinte. Şase candidaţi s-au înscris în cursă
Urmăriți PressHUB și pe Google News!
(Sursa foto: Reporteris.ro)