Primarul care a asfaltat gurile de canal a interzis, la începutul lunii aprilie, accesul peste calea ferată, pe pasajul CF de lângă gara Stâlpeni. Cei care doreau să ajungă la stația CF pentru a călători cu trenul, precum și elevii care învață la liceul tehnologic „I. C. Petrescu” erau nevoiți să traverseze liniile de cale ferată printre vagoanele staționate, punându-și sănătatea și viața în pericol.
În urma sesizărilor cetățenilor, Gazeta de Stâlpeni a redactat un articol în data de 5 aprilie, arătând pericolul privind siguranța cetățenilor indus de această restricție, precum și faptul că pasarela CF este într-un grad de deteriorare avansat, fiind construită în anul 1977, acum 47 de ani.
A prezentat și situația juridică a acestei construcții, ea fiind, conform Extrasului de Carte funciară 81578 al comunei Stâlpeni în proprietatea statului român.
Fiind domeniu public, înseamnă că primarul localității, împreună cu administratorul public, sunt direct răspunzători de situația apărută.
Citește și: Deficitul bugetar va exploda până la finalul anului. Ce înseamnă acest lucru pentru noi
Primăria Stâlpeni: „S-a reparat pasarela”
La cinci zile de la apariția articolului, Primăria Stâlpeni a postat pe pagina de Facebook, un anunț lapidar că „S-a reparat pasarela, se poate circula!”.
Din acesta reiese clar că este vorba despre o reparație și, chiar dacă verbul este folosit la modul impersonal „s-a reparat”, această reparație a fost făcută de primărie sau de cineva care este în relație cu administrația locală condusă de Gabi Șerbănoiu, primarul din Stâlpeni.
Am mers, să vedem cum „s-a reparat” pasarela pietonală de la gară și cum arată aceasta după ce s-a redeschis accesul pietonilor pe aceasta.
Citește și: Zece festivaluri la care poți să petreci în mini-vacanța de 1 Mai și Paște, la mare
Primarul care a pus asfaltat peste gurile de canal. Cârpeală în loc de reparație
Am constatat că reparația făcută de Primăria Stâlpeni a însemnat doar aplicarea de … spumă poliuretanică în rosturile pasajului.
O cârpeală, nu o reparație, care nu modifică cu nimic starea construcției și nu îmbunătățește siguranța pietonilor.
Asta deoarece este evident pentru oricine că aplicarea spumei nu poate susține greutatea unui om, în condițiile în care dedesubt sunt metri buni până la pământ.
Articolul integral, în Gazeta de Stâlpeni
Urmăriți PressHUB și pe Google News!