Primul tren de ultimă generație de la Alstom va circula pe ruta București-Timișoara. Pe 25 noiembrie, compania franceză ar trebui să livreze către România prima garnitură, dintre cele 37 rame electrice RE-IR1 din contractul semnat în 2022.
Trenul va sosi la București în perioada 2-3 decembrie 2023, după care va intra în procedurile de preluare de către ARF, anunță Autoritatea pentru Reformă Feroviară.
Primul tren ar fi trebuit să ajungă în vară, dar au fost întârzieri de producție.
Acest prim tren ar trebui să fie testat la centrul de la Făurei în ultimele zile din decembrie și ar trebui până la final de an să obțină certificările.
În 2024, operatorul selectat, CFR Călători ar trebui să pună trenul în circulație și mai multe rame vor sosi la anul. În perioada următoare, MTI și ARF vor derula o consultare publică pentru a stabili numele comercial al noului serviciu de transport feroviar de călători al României.
O delegație a Autorității pentru Reformă Feroviară (ARF) a efectuat o vizită tehnică de trei zile la fabrica Alstom Konstal, de la Katowice (Polonia), Scopul principal al deplasării l-a reprezentat vizualizarea primei rame – Coradia Stream RE-IR 102 – aflată într-un stadiu avansat de producție – care urmează, după ce vor fi parcurse testele dinamice și statice, să fie livrată ARF, astfel încât acest tren să fie introdus în exploatare pe reţeaua feroviară din România.
Trenurile Alstom de lung parcurs pentru România – Pe ce rute vor rula
ARF a semnat în 2022 un contract de 2.42 miliarde lei, fără TVA, cu Alstom pentru 37 de trenuri electrice și serviciile de mentenanță aferente acestora pentru o perioadă de 15 ani.
Dacă trenul cu numarul 1 va ajunge în România la finalul anului, abia trenul numărul 3 va intra primul în serviciu comercial. Primele două trenuri vin echipate, inițial, pentru testări și apoi vor fi echipate pentru uz comercial. Prima rută pe care vor circula cu pasageri va fi, probabil, București – Constanța.
Continuare în Banatul Azi!
Urmăriți PressHUB și pe Google News!
(Sursă foto: Alstom.com)