Situație ireală pe șantierul podului suspendat peste Dunăre, cel mai mare proiect de infrastructură din România ultimelor trei decenii. O nouă dispută între constructorul italian WeBuild și Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere blochează de ceva vreme o componentă importantă a podului, respectiv pasajul peste calea ferată.
Pasajul peste calea ferată, parte componentă a mega-proiectului – amplasat în zona unde, practic, va începe urcarea pe pod – a fost finalizat de WeBuild de mai bine de mult timp, însă doar parțial. Practic, mai lipsește doar montarea tablierului sub care vor trece trenurile.
Citește: STOP vânătorii de trofee – Campanie inițiată de Agent GREEN
Tablierul este depozitat lângă pilonii pasajului de ceva vreme, iar porțiunea respectivă de șantier este blocată, inclusiv traficul rutier în zonă.
Potrivit informațiilor obținute în exclusivitate de DEBRAILA.ro, situația este una hilară: constructorul a construit pasajul, deși știa că este necesară mutarea stâlpilor CFR care s-ar apropia milimetric de tablierul suspendat atunci când va fi amplasat.
Se pare că WeBuild a vrut ca stâlpii CFR să fie mutați pe cheltuiala statului român, deși CNAIR a dovedit că, din punct de vedere juridic, stâlpii nu sunt parte a rețelei de utilitate publică, așa cum invocau italienii.
Practic, stâlpii trebuiau relocați de WeBuild, așa cum de altfel ne-a comunicat și CFR.
„Autorizația nr. 266 din 13.07.2022, emisă de SRCF Galați, prevede că lucrările de demontare și relocare a stâlpilor care susțin linia de contact, în zona aferentă construirii pasajului rutier superior, să fie realizată de constructor”, a transmis Sucursala Regională CF Galați la solicitarea DEBRAILA.ro.
Continuare în De Brăila!
Urmăriți PressHUB și pe Google News!