Producători care nu vor să scoată la vedere codurile QR: „Mă trezesc cu vreun credit pe la bancă”

Data:

spot_img

Implementarea sistemului cu cod QR pentru producătorii din pieţele ieşene a murit din faşă: în Piaţa Nicolina, producătorii de lactate şi brânzeturi, primii care au primit coduri QR, le ţin sub pestelcă, nu în vitrină.

Motivele: în era tehnologiei, producătorii din Iaşi nu le văd rostul şi se tem că datele personale le-ar putea fi furate de oamenii care le scanează ca să afle numele producătorului, de unde provin produsele pe care le au în faţa lor sau ce autorizaţii i-au fost eliberate producătorului. Pe scurt, este de aşteptat ca de sistemul cu cod QR din pieţele ieşene să nu se aleagă mare brânză.

Ieri dimineaţă, niciun producător de lactate şi brânzeturi nu avea codul QR pus la vedere, pe tarabă, în Piaţa Nicolina, asta după ce entuziasmul lor faţă de iniţiativa Ecopiaţa SA, societatea care administrează pieţele agroalimentare din Iaşi şi care se ocupă de implementarea sistemului, dădea pe dinafară în prezenţa reporterilor de la alte cotidiene şi televiziuni locale. Prinşi la mijloc, clienţii par indiferenţi: codul QR nici nu-i ajută, dar nici nu-i încurcă.

Codul QR nu este util doar pentru clienţi, ci şi pentru autorităţile care îi verifică pe producători şi comercianţi, cum ar fi Direcţia Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor Iaşi, care va putea vedea printr-o simplă scanare cu telefonul dacă cei verificaţi au autorizaţie.

Citește și: Găurile din şvaiţerul CV-ului deputatei Simona Bucura-Oprescu: ba o facultate, ba două, ba uite doctoratul, ba nu e doctoratul

Reporter: Păi şi de ce nu îl aveţi afişat, de ce nu îl lăsaţi pe tarabă? Îl putem scana şi noi?

 „Dar e vorba despre datele personale, bine, aici nu sunt datele personale, că nu am permis noi. Cine mă ştie cumpără de la mine, nu vă pot da eu aşa codul. Dacă dau la toată lumea să scaneze, pe urmă mă trezesc cu vreun credit pe la bancă.”

Reporter: Am înţeles că pot scana un cod QR aici ca să aflu mai multe detalii despre produse, nu îl văd, îl aveţi?

„Codul ăla e la fata mea, iar azi nu e cu mine. Dar din câte ştiu eu, nu prea îl cer oamenii, cine are de cumpărat cumpără şi fără QR, cum îi ziceţi voi. Gustul contează, ce treabă are una cu alta? Lăsaţi codul, vreţi să gustaţi ca să vedeţi că e bun caşul meu?

– „De la doamna iau de mult timp şi eu caş. Nu îmi trebuie codul QR, e pe gustate. E inutil, eu de la ea cumpăr mereu, te mai uiţi şi la faţa celui care vinde, nu la codul QR”, intervine şi o clientă.

Continuare în Ziarul de Iași!


Urmăriți PressHUB și pe Google News!

(Sursă foto: ziaruldeiasi.ro)

spot_imgspot_img
Ziarul de Iași
Ziarul de Iașihttps://www.ziaruldeiasi.ro
Jurnalişti formaţi la şcoala sa de presă se află în poziţii de conducere în redactiile ziarelor, televiziunilor şi posturilor de radio din întreaga ţară. Ziarul are un tiraj mediu zilnic 4.133 exemplare, din care 2.410 exemplare reprezinta abonamente, este tipărit în format broadsheet, având 16-20 de pagini. Apare de luni pînă sîmbătă si are un caracter generalist. Cotidianul Ziarul de Iaşi se distribuie în judeţul Iaşi, atît în mediul urban cît şi în cel rural.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Distribuie articolul

spot_img

Știri de astăzi

Mai multe articole similare
Related

Oradea, „Orașul faptelor bune” | Bihoreanul

Oradea, „Orașul faptelor bune”. Municipiul va găzdui campania „Orașul...

Poșta Română va închide treptat toate oficiile deținute | Banatul Azi

Poșta Română anunță că va închide treptat toate oficiile...

Rolul sindicatelor în societatea românească | Oglinda de Azi

Rolul sindicatelor în societatea românească. Sindicatele continuă să joace...