Proiectantul autostrăzii A8, exasperat de frânele de la CJ Iaş. Totuși, vestea bună a săptămânii este că încă 24 km și jumătate din Autostrada Unirii intră în lucru – și, cu acest segment, toate autostrăzile finanțate prin PNRR sunt în lucru, scrie Ziarul de Iași.
Pe A8, a fost semnat contractul de proiectare și execuție a capătului Tg. Mureș-Miercurea Nirajului. În sarcina asocierii conduse de turcii de la Nurol Inșaat VE Ticaret A.Ș. va fi și construirea a 36 de poduri, pasaje și viaducte. Prețul contractului este de 2,46 miliarde de lei (fără TVA), iar durata, 30 de luni (6 luni proiectare, 24 de luni execuție).
Vestea proastă este că, dincoace de munți, doar pe sectorul Tg. Neamț-Pașcani se va lucra anul acesta – dacă e să vorbim de A8. Pe traseul celeilalte autostrăzi, A7, lotul Mircești-Pașcani a început de câteva zile cu intersecția (turbionul) cu A8, în sudul municipiului de pe Siret.
A7 a făcut vineri încă un pas dincolo de Pașcani: prima comisie tehnico-economică, cea de la CNAIR, a aprobat studiul de fezabilitate pentru segmentul până la Suceava.
Citește și Care este județul cu mai mare procent de tineri sub 19 ani
Pe sectorul ieșean, aprobarea acestui document în CNAIR mai are de așteptat. Proiectantul (Consitrans SRL) tocmai l-a predat Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, care urmează să îl verifice pe parcursul săptămânii viitoare.
Proiectantul autostrăzii A8, nemulțumit. Vine din urmă Suceava
Pe de altă parte, trebuie obținut avizul de mediu. Pentru acesta, proiectantul a invocat necesitatea obținerii unui alt aviz, de la Apele Române, pentru care va trimite documentația săptămâna viitoare, urmând ca undeva la sfârșitul acestei luni documentul cerut să ajungă la Agenția ieșeană pentru Protecția Mediului.
În consecință, acordul de mediu ar urma să fie obținut în jurul datei de 15 august, adică o lună mai târziu decât se estima acum câteva zile.
La ultima ședință de progres, reprezentanții asociațiilor pro-autostradă au remarcat că alte proiecte merg foarte bine – în vestul și în sudul țării –, în vreme ce A8 mai mult stagnează. Irinel Bucur, de la Asociația „Hai că se poate!”, ne-a spus că, atunci când au fost puse față în față proiectele A8 și drumul expres Arad-Oradea, reprezentantul Consitrans a arătat că la Consiliul Județean Iași nu a avut cu cine să discute, în timp ce la Consiliul Județean Bihor s-au rezolvat toate problemele ivite pe parcurs.
Mai multe citiți în Ziarul de Iași.
Urmăriți PressHUB și pe Google News!
Cand nu se vrea facut un lucru, ori se vrea amanat la nesfarsit, se fac tot felul de scenarii, folosindu-se tot felul de pacalici de serviciu…