Proiectul metroului din Cluj are o nouă sursă de finanțare, după ce ar fi pierdut finanțarea europeană.
Potrivit primarului Emil Boc, luni, 23 septembrie, a fost un act adițional la contractul de finanțare pentru metrou. Astfel, pe lângă finanțarea din PNRR, metroul va avea finanțarea din obligațiuni verzi.
„Ieri (23 septembrie – n.red. ) am semnat împreună cu domnul ministru al Transporturilor, Sorin Grindeanu, un act adițional la contractul de finanțare pentru metrou. Astfel, pe lângă finanțarea din PNRR, avem finanțarea din obligațiuni verzi. Din obligațiuni sunt acoperite cheltuieli de 2 miliarde de euro. Această nouă sursă de finanțare acoperă cheltuielile prezente și viitoare. Cea din PNRR este menținută. Scrie în contract. Ea există. Pe lângă ea, avem și pentru prezent, adică contractul până în 29 decembrie 2026, finanțare. Vreau să mulțumesc public domnilor miniștri Boloș și Grindeanu, dar și domnilor Ciucă și Ciolacu. Toți au fost parte a soluției și nu a problemelor (…) Proiectul are bani. Se lucrează la mutarea utilităților, apoi se vor face stațiile metroului. Banii nu sunt pierduți”, a declarat Emil Boc.
Citește și: Schimbări climatice. Ecocidul ar putea deveni infracţiune internaţională
Cadrul obligațiunilor verzi suverane al României evidențiază angajamentele țării noastre, agenda actuală de mediu, precum și planurile de finanțare verde. Acesta enumeră proiectele eligibile care pot fi finanțate prin emiterea de obligațiuni verzi și categoriile de activități asociate cu beneficii pentru mediu.
Printre proiectele etichetate ca verzi sunt incluse cele legate de producția de energie regenerabilă, eficiența energetică, prevenirea și controlul poluării, transportul curat, gestionarea sustenabilă a apei și a apelor uzate, adaptarea la schimbările climatice, clădirile verzi și gestionarea durabilă din punct de vedere ecologic a resurselor naturale vii și a utilizării terenurilor.
Continuarea, în Monitorulcj.ro
Urmăriți PressHUB și pe Google News!