„Război comercial” al traficanților de etnobotanice la Târgu Frumos: Afaceri de familie destructurate de poliție. Luni de zile, mai multe rețele familiale de comercianți de etnobotanice s-au luptat pentru clienți pe străzile orașului Târgu Frumos. Traficanții, ajutați de rude, au ajuns să vizeze inclusiv elevi, declanșând intervenția autorităților.
Un traficant își trimitea părinții să caute clienți și să distribuie marfa. Altul își lăsa fiul minor șef peste „afacere” când pleca după marfă. Altul „lucra” împreună cu fratele și sora sa. Bătălia s-a dus cavalerește, după toate regulile marketingului. Oamenii legii au pus piciorul în prag atunci când substanțele interzise au ajuns și în ghiozdane de elevi.
Conform rechizitoriului ce avea să fie înaintat de procurorii DIICOT Tribunalului, în iunie anul trecut, în zona străzii Pieptănari din Târgu Frumos a apărut un „nucleu de comercializare de noi substanțe psihoactive de tipul canabinoizilor sintetici, denumite în mod generic «etnobotanice»”. De fapt, era vorba de reactivarea unui nucleu, fondat de Vasile Ioan, zis „Basi”, cunoscut de mult cu astfel de preocupări. Fusese liberat din închisoare și se reapucase de „muncă”. Treptat, au apărut noi informații, iar pe măsură ce ancheta progresa, se conturau noi „nuclee”. Primul era constituit din Ioan și părinții săi. Altul, din Petru Pandele, zis „Florin”, soția și fiul său minor. Acesta acționa în zona Gării, dar și spre zona centrală a orașului, pe strada Adâncata. Un alt grup era cel format și Neculai Udilă, fratele său Andrei și sora Petronela, zisă „Lili”. La pachet, în plasa procurorilor aveau să mai cadă doi comercianți „independenți”, Tiberiu Răducanu, zis „Pităr” și Ionel Chiriac, zis „Mugurel”.
Clientela era formată din oameni ai străzi
Cea mai intensă activitate o aveau grupările Ioan și Pandele, iar războiul comercial s-a dus între acestea. Vasile Ioan avea experiență în domeniu, dar Pandele a contraatacat prin preț. Ioan vindea o doză de ierburi amestecate cu canabinoizi sintetici cu 50 de lei. Pandele o oferea cu doar 40 de lei. Cum clientela era formată mai ales din oameni ai străzii și fără căpătâi, o diferență de 10 lei se simțea. Când a intrat pe piață, Pandele avea marfă de calitate mai bună decât Ioan. Nu avea însă o sursă stabilă de aprovizionare, așa că în curând Ioan a câștigat la capitolul calitate. Era el însuși consumator și știa ce caută clienții. De asemenea, putea să le povestească ce efecte are fiecare substanță în parte. Pandele era nevoit să-i întrebe pe clienți, dacă aceștia reveneau, cum a fost.
Continuarea, în Ziaruldeiasi.ro
Urmăriți PressHUB și pe Google News!
(Foto: Ziarul de Iași)