Autostrada Transilvania este o pată pe obrajii tuturor guvernelor din ultimul deceniu și jumătate. Început cu surle și trâmbițe în 2004, apoi poticnit și oprit de tot în 2011, reluat în ultimii trei ani pe bucățele, proiectul pentru construirea celor 450 de kilometri dintre Borș și Brașov a fost deblocat anul trecut, când niciun tronson n-a rămas nedat în lucru ori nelicitat.
În Bihor, însă, e compromis din nou. După ce firme din grupul Selina au realizat porțiunea dintre Borș și Biharia, iar Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) le-a încredințat-o și pe cea dintre Biharia și Chiribiș, proiectul este periclitat de neînțelegeri grave între beneficiar și antreprenor.
BIHOREANUL a aflat dedesubturile conflictului, atât de serios încât și CNAIR, și constructorii se gândesc la „divorț”. Miza este o sumă de 30 milioane euro, iar consecințele ar fi dezastruoase: o nouă amânare ar însemna pierderea finanțării europene și alți câțiva ani în care românii nu vor putea circula cu viteză decât ca să iasă din țară.
Citește articolul integral în Bihoreanul