Reforma educației și noile planuri-cadru, o mai mare flexibilitate pentru elevi. Noul ministru Educației și Cercetării, Daniel David, a propus, la finalul lunii ianuarie 2025, una dintre cele mai ambițioase modificări ale învățământului liceal de la 1989 încoace.
Planurile-cadru aduc schimbări substanțiale în ceea ce privește numărul orelor alocate, tipul de discipline, dar și opționalele pe care pot să și le aleagă elevii.
Practic, în ultimii ani ai liceului, clasa a XI-a și a XII-a, în funcție de opțiunea personală și de specializarea aleasă, tinerii de la Matematică-Informatică, spre exemplu, vor avea un orar cu până la 70% diferit față de colegii lor de la specializări umaniste.
„Ziarul de Iași” a analizat în profunzime modificările aduse de noile planuri-cadru pe care le-am prezentat tuturor celor implicați în procesul educațional, de la elevi, la părinți, profesori sau inspectori de specialitate.
Elevii vor avea posibilitatea de a-și alege unele cursuri opționale
În primul episod al dosarului „Reforma educației?” aducem în prim-plan cele mai importante modificări, dar și fricile cele mai mari din sistem cu privire la implementarea acestora. Deși a existat un anumit entuziasm general cu privire la această modificare, decretată ca fiind așteptată de peste 20 de ani, profesorii se tem.
Dispariția orelor de Istorie și Geografie, dar și de Limba română și Limba latină, despre care „Ziarul de Iași” a scris deja, cât și micșorarea numărului de ore pentru a doua limbă străină sunt îngrijorătoare.
Faptul că tinerii pot să își aleagă unele cursuri opționale, chiar și doi-trei elevi dintr-o clasă, din oferta școlii, promite o anumită flexibilitate nemaiîntâlnită până acum în sistemul de educație din România. Părerile profesorilor sunt împărțite, iar mai multe voci acuză o rezistență la schimbare care nu poate fi justificată de performanțele din trecut.
Continuarea în Ziarul de Iași
Urmăriți PressHUB și pe Google News!
(sursa foto: ziaruldeiasi.ro)