Impolitețea, smecheria, falsificarea adevărului, deturnarea atenției către false probleme – acestea sunt instrumentele folosite de actualul ministru al educației în timpul „dezbaterilor” pe marginea legilor „României Educate”, a scris pe Facebook Remus Pricopie, rectorul Școlii Naționale de Studii Politice și Administrative (SNSPA).
Reacția sa vine după ce 100 de intelectuali, printre care Gabriel Liiceanu, Mircea Miclea, Lazăr Vlăsceanu, Andrei Cornea, Nicolae Manolescu, Radu Vancu, au semnat o scrisoare deschisă a fost adresată public ministrului Educației, Sorin Cîmpeanu, pentru modificarea radicală a proiectelor de Legi ale educației și prelungirea perioadei de dezbatere publică.
Sorin Cîmpeanu a lansat în dezbatere publică legile Educației, de importanță capitală pentru dezvoltarea societății, în plină perioadă de concedii: pe 13 iulie 2022, cu dată finală astăzi, 24 august 2022. Testarea standardizată în format digital reprezintă factor de vulnerabilitate. Are potențialul de a orienta elevii spre memorizare, va descuraja descoperirea și exersarea funcțiilor gândirii, atrag atenția semnatarii apelului.
„După ce jignesti în linie pe oricine îndrăzneşte să te contrazică – profesori, elevi, studenți, părinți, foşti miniştri ai educației, jurnaliști, reprezentanți ai societății civile, academicieni etc. – este nerealist să crezi că poți să mergi mai departe cu respectivele proiecte de legi.
Sper că PNL va realiza că acest pachet legislativ, care trebuie să reflecte educația, este compromis zi de zi de un ministru lipsit de o educație elementară: cei şapte ani de acasă”, a scris Remus Pricopie.
Ce reclamă cei 100 de intelectuali
„Domnule Ministru, înțelegând seriozitatea și importanța unui asemenea demers, educația fiind o direcție prioritară a administrației prezidențiale, vă rugăm să vegheați la asigurarea calității lui, inclusiv prin reanalizarea sa, ca și prin prelungirea perioadei de dezbatere și restructurare, până când se vor epuiza implicarea și consultarea entităților din zona de expertiză, în măsură să se exprime cu privire la proiectele propuse, atât pentru învățământul superior, cât și pentru cel preuniversitar.
De asemenea, considerăm necesară implicarea și consultarea reală a intelectualilor României, a corpului profesoral și a părinților, adică a celor direct interesați, în formularea propunerilor de legi ale educației, destinate reformării sistemului educațional de amploarea intenționată, care sunt în măsură să îmbogățească patrimoniul educației românești”, atrag atenția cele 100 de personalități ale mediului academic românesc.
Profesorii și cercetătorii îi înaintează astfel ministrului Educației o listă de propuneri de modificare a proiectelor, precum și o serie de întrebări, alături de solicitarea oficială și publică de consultare „reală a intelectualilor României, a corpului profesoral și a părinților”.
Urmăriți PressHUB și pe Google News!