Remus Ștefureac (INSCOP), cu privire la sondaje: „Tentativele de manipulare se întorc împotriva celor care le inițiază” | Aktual 24

Data:

spot_img

La mai puțin de o luna până la alegerile locale și europarlamentare din iunie, spectrul politic este cuprins de o febră electorală mai puternică decât niciodată. Nu trece săptămâna fără să ni se prezinte cel puțin două sondaje de opinie, dar de multe ori rezultatele acestor sondaje sunt atât de diferite încât ai putea jura că au fost, de fapt, efectuate, pe electorate diferite.

Cum se explică schimbările majore de procente ale candidaților – în special cei de la București – și ce se află în spatele multora dintre aceste sondaje curioase am încercat să aflăm stând de vorbă cu politologul Remus Ștefureac, directorul general al INSCOP Research, singurul institut de sondare care a prognozat „la centimă” rezultatele precedentelor alegeri locale din București, în 2020.

Remus Ștefureac: există, până la urmă, și o responsabilitate de a urmări performanța în timp a institutelor de sondare

Citește și: PRESShub și Freedom House România contribuie la dezvoltarea Inteligenței Artificiale

Domnule Ștefureac, mulți români consideră că sondajele de opinie sunt făcute pe placul celor care le comandă, pe principiul tradițional românesc „laudă-mă, gură, că-ți dau prăjitură”. Ca specialist în domeniu, ne puteți spune dacă această convingere surprinde realitatea sau măcar o parte din ea?

„Cred că institutele serioase fac sondaje serioase, care nu permit manipularea opiniei publice. Sigur că oamenii, observatorii, opinia publică, jurnaliștii pot vedea uneori discrepanțe între rezultatele publicate, să spunem, pe diverse teme, de către institutele de sondare a opiniei publice – acest lucru se întâmplă în principal când vorbim de măsurători electorale, politice.

Citește și: Rezerve importante de petrol și gaze, descoperite de Rusia în Antarctica Britanică. Ce conflicte se întrevăd | Aktual 24

Și atunci apar niște semne de întrebare. Dincolo de responsabilitatea institutelor de sondare a opiniei publice de a măsura cu acuratețe și a publica date reale, există, până la urmă, și o responsabilitate, inclusiv a mass-media care publică astfel de informații, de a urmări performanța în timp a institutelor de sondare a opiniei publice, iar în România acest lucru e foarte ușor verificabil”.

Remus Ștefureac cred că „electoratul din Romania, dupa 35 de ani de democratie, cu bunele si cu relele ei, a devenit suficient de matur pentru a nu cadea victima unor manipulari ieftine”,

Articolul integral, în Aktual 24


Urmăriți PressHUB și pe Google News!

spot_imgspot_img
PressHUB
PressHUB
Cea mai răspândită rețea de presă din România!
1 COMENTARIU
  1. Campanie electorală fără mese rotunde și campanie europarlamentară fără o șoaptă. La ce candidați avem (Tudose, R. Bogdan, Firea, Olguțu etc) nici nu-și aveau rostul dezbaterile. La noi CIRCUL, INVECTIVA și replica „ba pe-a mă-tii” țin loc de campanie electorală 🤮

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Distribuie articolul

spot_img

Știri de astăzi

Mai multe articole similare
Related

Procuror suspendat din funcție de CSM

Secția pentru procurori în materie disciplinară a Consiliului Superior...

Primele dispozitive acustice pentru nevăzători, instalate de CTP Iași în stațiile de tramvai și autobuz

Primele dispozitive acustice pentru persoanele cu deficiențe de vedere...

Marcel Ciolacu spune despre Geoană că nu poate fi considerat un candidat de dreapta

Marcel Ciolacu a criticat propunerea ca Mircea Geoană să...