Renunțarea la programele „Școala Altfel” și „Săptămâna Verde”. Reacții din sistemul școlar ieșean. În timp ce unii directori din județul Iași consideră aceste inițiative drept o oportunitate de a completa educația formală cu activități recreative, alții sunt sceptici, susținând că astfel de săptămâni perturbă ritmul obișnuit de învățare al elevilor.
La rândul lor, părinții se declară fie entuziasmați de diversitatea activităților oferite, fie nemulțumiți de lipsa unei organizări eficiente și de poverile financiare care cad adesea pe umerii lor.
În acest context, reporterii „Ziarul de Iași” au solicitat opiniile unor directori și părinți din județul Iași, încercând să înțeleagă cât de utile sunt aceste programe și care sunt provocările asociate implementării lor.
„Copiii au nevoie de educație non-formală”
În cadrul discuțiilor, au fost aduse în prim-plan atât beneficiile, cât și neajunsurile legate de Școala Altfel și Săptămâna Verde, evidențiind necesitatea unor directive clare și a unui sprijin financiar adecvat pentru ca acestea să devină cu adevărat relevante pentru elevi.
Există păreri optimiste în ceea ce privește desfășurarea programelor Școala Altfel și Săptămâna Verde. De exemplu, directoarea Liceului Teoretic „Dimitrie Cantemir” din Iași, Anca Dimitriu, este de părere că ne aflăm deja „într-o zonă de consolidare a acestor săptămâni diferite de școală”.
„Copiii au nevoie de educație non-formală. Săptămâna Altfel și Săptămâna Verde consider că vin în completarea programului de la școală. În ceea ce ne privește, la Liceul «Dimitrie Cantemir», în Școala Verde și Școala Altfel, este o experiență pozitivă. Sigur că nu întotdeauna lucrurile au stat foarte bine, dar pe măsură ce am consolidat și am dezvoltat programe de educație non-formală pentru aceste săptămâni, la momentul acesta, putem spune că ambele sunt o reușită. Nu aș putea să afirm că nu sunt utile”, a declarat Anca Dimitriu.
Continuarea în Ziarul de Iași
Urmăriți PressHUB și pe Google News!
(sursa foto: pixabay.com / WOKANDAPIX)