Rețea de tram-tren în Oradea și Zona Metropolitană. Proiect de 200 de milioane de euro

Data:

spot_img

Rețea de tram-tren în Oradea și Zona Metropolitană. Aleșii orădenilor și cei ai bihorenilor au aprobat joi un proiect în premieră pentru România, pentru realizarea unei conexiuni încât să se poată ajunge mai rapid și mai confortabil, de exemplu, din Toboliu în centrul orașului sau în Parcul Industrial din Șoseaua Borșului ori din Borș în Felix, cu același abonament OTL.

Dacă funcționează în Europa, va da rezultate și la noi, afirmă președintele Consiliului Județean Bihor, Ilie Bolojan.

Primii care au votat proiectul, a cărui valoare este de aproximativ 200 milioane euro, bani din fonduri europene anume alocate pentru rețele de tram-tren, au fost aleșii din Consiliul Local Oradea, aceștia aprobându-l în unanimitate.

O oră mai târziu, la fel au procedat și aleșii din Consiliul Județean Bihor, în condițiile în care, după cum remarca președintele Ilie Bolojan într-o conferință premergătoare (foto) – în care l-a prezentat alături de vicepreședintele Mircea Mălan și de primarul Oradiei, Florin Birta – proiectul a fost pregătit de cele două administrații locale de acum un an.

Citește și: Soacra primarului Cherecheș era dispusă să plătească cât spunea judecătoarea pentru achitarea ginerelui

La el au colaborat și primăriile comunelor din Zona Metropolitană ai căror locuitori vor fi deserviți de viitoarea rețea de tram-tren, pe care, practic, vor circula vehicule anume proiectate și produse încât să se poată deplasa atât pe calea ferată, cât și pe liniile de tramvai standard.

„Acest tip de proiecte mari au nevoie de colaborarea mai multor instituții, inclusiv a comunelor, și era normal ca fiecare (n.r. – instituție) să ia (n.r. – să-și asume) o zonă de care răspunde cu prioritate, dar integratorul proiectului în ansamblu este Consiliul Județean”, a spus Bolojan.

Concret, proiectul rețelei de tram-tren metropolitan presupune utilizarea atât a liniilor ferate din jurul Oradiei, care vor fi reabilitate și electrificate, cât și a celor de tramvai, care vor fi extinse spre exterior, pentru a asigura un transport integrat și complementar celui pe cale rutieră, cu mașinile personale și cu autobuzele, pentru locuitorii orașului și ai comunelor din Zona Metropolitană.

Continuarea în Ebihoreanul.ro


Urmăriți PressHUB și pe Google News!

(Sursa foto: Ebihoreanul.ro)

spot_imgspot_img
Bihoreanul
Bihoreanulhttps://www.ebihoreanul.ro/
Formatul editorial este generalist, conţinând de la ştiri şi opinii până la anchete, interviuri şi reportaje. Bihoreanul este lider local de audienţă, conform SNA şi SATI (BRAT), atât print, cât şi online, prin www.eBihoreanul.ro.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Distribuie articolul

spot_img

Știri de astăzi

Mai multe articole similare
Related

Imobilul fostului Muzeu al Teatrului, cel mai scump „depozit” din centrul Iașului | Reporter de Iași

Imobilul fostului Muzeu al Teatrului, cel mai scump „depozit”...

Renunțarea la programele „Școala Altfel” și „Săptămâna Verde”. Reacții din sistemul școlar ieșean | Ziarul de Iași

Renunțarea la programele „Școala Altfel” și „Săptămâna Verde”. Reacții...

Ce amenzi riscă stăpânii care nu-și microcipează câinii | Viața Liberă

Ce amenzi riscă stăpânii care nu-și microcipează câinii. În...

Pensionarii trebuie să scoată mai mulți bani din buzunar pentru recalculare | Ziarul de Iași

Pensionarii trebuie să scoată mai mulți bani din buzunar...