Pasajul Socola din Iași. 4 milioane de lei în februarie 2024 (sursa Apix), 7 milioane de lei în iunie 2024 (declarația primarului Mihai Chirica), 11 milioane de lei în decembrie 2024 (hotărâre de Consiliu Local). Așa a crescut valoarea unui drum alternativ, de nici 2 kilometri, paralel cu pasajul Socola.
Ruta temporară este necesară pentru ca firma care a câștigat licitația Primăriei să demareze lucrările de reabilitare și extindere a podului care leagă Buciumul de oraș. Contractul de lucrări pentru pasajul Socola a fost semnat cu Conest în august 2023, suntem în ianuarie 2025 și abia a fost făcută organizarea de șantier. Drumul de lângă pod n-are încă nici măcar constructor desemnat.
Întârzierea înseamnă degradarea pasajului Socola, aceasta fiind vizibilă cu ochiul liber, dar se și simte prin trepidații când este traversat de mașini de mare tonaj.
Citește și: Percheziţii la Primăria Sinaia şi la primarul Vlad Oprea (surse)
Context: în vara anului 2023, Primăria a semnat cu Conest un contract de lucrări în valoare de 35 milioane de lei pentru reabilitarea și extinderea, de la 4 la 5 benzi, a pasajului Socola. Firma a făcut organizarea de șantier, și-a depozitat sub pod mai multe materiale de construcție, însă nu a început efectiv lucrările. Și asta deoarece Primăria nu a realizat încă o rută alternativă pentru traficul auto. Pe durata amenajărilor de la pod, se va circula doar pe câte o jumătate.
Vor exista, însă, restricții de tonaj și perioade în care lucrările vor impune închiderea totală a pasajului așa încât mașinile vor fi deviate tocmai pe această rută alternativă, pe strada Trei Fântâni, apoi peste calea ferată, pe strada Mihail Sturza, cu descărcare în strada Bucium. Pentru operaționalizarea acestei rute temporare este necesară și înființarea unei treceri provizorii peste calea ferată, în apropiere fiind Gara Socola.
Continuarea, în Reporteris.ro
Urmăriți PressHUB și pe Google News!
(Sursa foto: Reporteris.ro)